در حال بارگذاری ...

سه خبر تئاتری از تماشاخانه ایرانشهر

تماشاخانه ایرانشهر به مناسبت ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان کربلا از ۸ تا ۱۳ محرم (۲۱ تا ۲۶ آبان ماه) تعطیل است.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی و امور بین الملل تماشاخانه ایرانشهر، این مجموعه از سه شنبه تا یکشنبه، 21 تا 26 آبان ماه، اجرایی نخواهد داشت.
نمایش "بی سرزمین تر از باد" کاری از حسن باستانی از 26 آبان ماه طبق روال گذشته هر شب ساعت 20:30 در تالار استاد سمندریان روی صحنه می رود.
در این نمایش محمد ساربان، ناصر عاشوری، حسین بختیاری، فاطمه سرلک، محسن علی محمدی، مهدی رحیمی و حسن دوشا به ایفای نقش می پردازند.
برگزاری نشست نقد و بررسی نمایش ”پایین، گذر سقاخانه”
نشست نقد و بررسی نمایش "پایین گذر سقاخانه" امروز، 18 آبان ماه، برپا می شود.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی و امور بین الملل تماشاخانه ایرانشهر، نشست نقد و بررسی نمایش «پایین، گذر سقاخانه»، که از 13 آبان ماه در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه رفته است، شنبه، 18 آبان ماه، ساعت 11 در تالار استاد امیرخانی خانه هنرمندان برگزار می شود.
گفتنی است، در این نشست دکتر فریندخت زاهدی، هادی مرزبان، بهزاد صدیقی و حمید عنقا، از اعضای بنیاد رادی، حضور خواهند داشت و به بحث در مورد متن زنده یاد اکبر رادی و نقد و بررسی نمایش می پردازند.
اتفاقات این نمایش، که در ایام محرم در بازارچه قدیم تهران رخ می دهد، مربوط به دو کشتی گیری است که درگیری آن ها سرآغاز کنش ها و رویدادهای این اثر است.
در این نمایش داریوش رشادت، امین اسفندیار، سپیده داداش پور، حسین کریمی، مرتضی پورعلی، مصطفی پور یوسف، فرزام رنجبر، کیانوش خانمحمدی، ایمان فتاحی، ایمان عزیزی و وحید منتظری به ایفای نقش می پردازند.
علاقه مندان به تماشای این نمایش 70 دقیقه ای می توانند تا 1 آذرماه هر روز ساعت 18، به تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند و برای خرید اینترنتی بلیت این نمایش به سایت http://www.theatrnet.com/ticket  و evento.com  مراجعه کنند و یا با شماره تلفن های 09352626100 و 09366362899 تماس بگیرند.
لازم به یادآوری است، این نمایش تا 1 آذرماه هر پنجشنبه و جمعه در دو نوبت 18 و 19:30 به اجرا درخواهد آمد.
استقبال هنرمندان از نمایش ”بی سرزمین تر از باد”
نمایش "بی سرزمین تر از باد" کاری از حسن باستانی، که همزمان با آغاز ماه محرم  از 13 آبان ماه،  در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفته، با استقبال هنرمندان مواجه شده است.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی و امور بین الملل تماشاخانه ایرانشهر، مسعود فروتن، اسماعیل خلج، بیژن امکانیان، رضا فیاضی، آهو خردمند، هادی مرزبان، جهانبخش سلطانی و مریم معترف از جمله هنرمندانی اند که از این نمایش دیدن کرده اند.
رضا فیاضی درباره این اثر نمایشی اظهار کرد: تفکر، اتفاقات و ایده هایی که در اجرای نمایش به تماشا نشستم، برایم بسیار جالب بود. همچنین اندیشه ای که در پس متن وجود داشت، مناسب بود.
وی پیشنهاد داد: بهتر است برای همذات پنداری بیشتر مخاطب و اجرای بهتر این اثر، از شلوغی هایی که در برخی از صحنه ها به چشم می خورد، اجتناب شود.
آهو خردمند نیز، که طی چند روز گذشته زنگ آئین افتتاح این اثر نمایشی را به صدا درآورده، در خصوص جدیدترین اثر حسن باستانی بیان کرد: نمایش "بی سرزمین تر از باد" از متن و بازی خوبی برخوردار بود، اما گاه در حین اجرا صداسازی ها باعث سردرگمی و گیجی مخاطب در شنیدن دیالوگ ها می شد که البته با ادامه پیدا کردن کار، این مشکل رفع شد.
وی تصریح کرد: ایجاد شرایط بهتر برای اجرا علاوه بر اینکه باعث راحت تر دنبال کردن قصه می شود، برقراری ارتباط مخاطب با اثر را نیز تسهیل می کند.
در این نمایش محمد ساربان، ناصر عاشوری، حسین بختیاری، فاطمه سرلک، محسن علی محمدی، مهدی رحیمی و حسن دوشا به ایفای نقش می پردازند. همچنین سامان پورسلیمانی به عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز، هلیا کریمی، داوود ونداده و مهسا شعبان زاده مدیران صحنه، فرنوش فرجندی طراح لباس و صحنه، آرش تنهایی طراح پوستر و بروشور، فرجام نیک فرجام عکاس، گروه تبلیغاتی دیوان بخش تبلیغات و امیر پاسنگی مدیر روابط عمومی این نمایش اند.
گفتنی است "بی سرزمین تر از باد" هر شب ساعت 20:30 در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر میزبان علاقه مندان است.
علاقه مندان به تماشای این اثر نمایشی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه بلیت، به سایت www.tamashakhaneh.ir/ticket مراجعه کرده و یا با شماره های 88814115 و 88814116 تماس بگیرند.