در حال بارگذاری ...

دومین شماره فصلنامه داخلی ”نمایشخانه” منتشر شد

دومین شماره فصلنامه داخلی تماشاخانه ایرانشهر با عنوان «نمایشخانه»، به مدیر مسئولی مجید سرسنگی و سردبیری امیرحسین حریری، منتشر شد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، دومین شماره از نشریه «نمایشخانه»، فصلنامه داخلی تماشاخانه ایرانشهر، با پرونده ای در نکوداشت زنده یاد محمود استادمحمد و بررسی و گفت و گو با عوامل و بازیگران نمایش های "نام همه مصلوبان عیسی است"، "کابوس های خنده دار برای شب و چندتایی هم برای روز" و "سنگ ها در جیب هایش" به چاپ رسیده و در اختیار دوستداران اخبار و گزارش های تئاتری قرار گرفته است.
همچنین در این شماره از نشریه، مقالاتی با عناوین و موضوعات "درون ناخودآگاه پینوکیو چه می گذرد؟" (تفسیری روانشناسانه از تئاتر در عصر دیجیتال با نگاهی به نمایش "آمدیم، نبودید، رفتیم") به قلم محمدرضا مزارعی، "سرمایه فرهنگی، نکوداشت و اهمیت آن" نوشته پیام لاریان، "ماسک و چهره آرایی در تعزیه های دوره قاجار" نوشته مینا فرهمند و "نگاهی به کارکرد نمایش های عامیانه در دو اثر از استاد محمد" اثر مرجان برات درج شده است.
گفتنی است، در فصلنامه "نمایشخانه"، پیام لاریان به عنوان دبیر تحریریه و سیمه شاه محمدی مدیر هنری آن فعالیت دارند و همکاران تحریریه عبارت اند از: بهروز سالمی، امیر پاسنگی، مهدی جیرودی، مریم نراقی، نسترن مشرقی، فواد سرسنگی، ناهید منصوری و هانیه خاکپور.
در بخش نقد، بررسی و مصاحبه های هنری در فصل های مختلف این نشریه نیز مینا فرهمند، فروغ سجادی، امیلی امرایی، احمدرضا حجارزاده، الهه خسروی یگانه، محمدرضا مزارعی و مرجان برات همکاری داشته اند.
علاقه مندان به مطالعه نشریه های فرهنگی هنری، می توانند شماره دوم فصلنامه داخلی "نمایشخانه" ویژه تابستان 92 را در 170 صفحه  به صورت رایگان از روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر دریافت کنند.