در حال بارگذاری ...

یکی از مهم ترین بخش های جشنواره فجر، جشنواره مناطق خواهد بود

کارگردان نمایش "خیال بی خیال"، که اثرش در جشنواره تئاتر منطقه یک برگزیده شده، با اشاره به کیفیت بالای جشنواره مناطق گفت: جشنواره مناطق یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین بخش های جشنواره بین المللی تئاتر فجر سال جاری خواهد بود.

احسان فاضلی در گفت و گو با سایت ایران تئاتر، با بیان اینکه رقابت سختی میان گروه های نمایشی در جشنواره تئاتر منطقه یک در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت، اظهار کرد: تجربه حضور در چند دوره از جشنواره مناطق را داشتم. این دوره نسبت به سال های گذشته از سطح کیفی بالایی برخوردار بود؛ به گونه ای که بیشتر گروه ها امکان کسب مجوز حضور در جشنواره تئاتر فجر را داشتند و رقابت سختی میان آثار و عوامل اجرایی آن ها در جریان بود.
وی با اشاره به اینکه بیش از 40 نمایشنامه را برای انتخاب یک اثر مطالعه و بررسی کرده است، بیان کرد: همیشه در آثارم به جستجوی میان رئالیته و فضای سیال ذهن می پردازم. این نمایشنامه قابلیت این مسئله را کاملاً در خود نهفته دارد و در عین اینکه با فضای رئال شروع می شود، کم کم از این فضا فاصله می گیرند.
این کارگردان تئاتر اجرا در سالن بلک باکس را برای ارتباط با مخاطب مناسب تر دانست و توضیح داد: تماشاگر تا پایان همراه این نمایش است و اثر هر لحظه یک برگ برنده را برای مخاطب رو می کند که ذهن را به هم می ریزد و به چالش می کشد. همچنین صحنه های متعددی در این نمایشنامه وجود دارند که با قطع نور از یکدیگر تفکیک می شوند.
فاضلی با تأکید بر حذف کلیات در نمایش تصریح کرد: پرداختن به جزئیات معمولاً بسیار کم اتفاق می افتد. پرداختن به جزئیات ریز تماشاگر را نگه می دارد. این اتفاق ممکن است با یک نگاه و یا میزانسن رخ دهد. این مسئله در نمایش "خیال بی خیال" مورد توجه قرار گرفته است؛ در همین راستا جزئیات را پررنگ کردیم تا نقاط عطف نمایش بیشتر مشخص شود.
وی بازی بازیگران این نمایش را به دور از اغراق دانست و اذعان کرد: با توجه به تجربه و تحقیقاتی که در زمینه هدایت بازیگر داشتم، شیوه هایی را در نظر گرفتم و با تحلیل و بررسی بازیگران به آن جایگاه مدنظر دست یافتم. بازی ها بدون اغراق و زیرپوستی است.
گفتنی است، نمایش "خیال بی خیال" به نویسندگی فاطمه مکاری و کارگردانی احسان فاضلی یکی از آثار برگزیده جشنواره تئاتر منطقه یک کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد است که به سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافته است. بازیگران این نمایش عبارت اند از: امین زارع، آرام زنجانی، معصومه ماندنی و فرزاد قاسمی. همچنین مرجان روحانی فر (طراح صحنه و لباس)، مریم پورباقر و احمد سما (دستیار کارگردان)، رضا دهقانی (مدیر تولید)، مهدی مظاهری (مدیر صحنه)، لیلا جهانی (منشی صحنه) و سارا ضیائی (طراح پوستر و بورشور) دیگر عوامل این نمایش اند.