در حال بارگذاری ...

محمد اصفهانی برای”زکریای رازی” می‌خواند

مجید جعفری کارگردان نمایش”زکریای رازی”با اعلام تغییر بازیگر این نمایش به دلیل بیماری منوچهر نوذری گفت:«خیلی تلاش و مقاومت کردم تا با بهبود آقای نوذری کار را ادامه دهم ولی متاسفانه ایشان همچنان در بیمارستان هستند و پزشکانشان اجازه کار نمی‌دهند. بنابراین آقای رضا مختاری به جای ایشان این نقش را برعهده گرفتند. امیدوارم در کارهای بعدی افتخار همکاری با آقای نوذری را داشته باشم.»

نمایش”زکریای رازی” نوشته عبدالحی شماسی و کارگردانی مجید جعفری از 17 آذر ماه در تالار وحدت و با صدای محمد اصفهانی اجرا می‌شود.
مجید جعفری کارگردان نمایش”زکریای رازی” در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، درباره دلایل تعویق در اجرای این نمایش گفت:«تئاتر یک کار زنده است و همان طور که هنر ناب است مشکلات خودش را نیز دارد. یکی از این مشکلات شرایط اقتصادی است و با این شرایط کار به سختی صورت می‌گیرد و به هزار و یک دلیل سیاسی، فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و ارتباطات بین‌المللی در یک شرایط بحران به سر می‌بریم و این بحران بیش از هر حرفه‌ای متوجه هنر و به خصوص تئاتر است.»
وی با بیان تغییر بازیگر به دلیل بیماری منوچهر نوذری گفت:«خیلی تلاش و مقاومت کردم تا با بهبود آقای نوذری کار را ادامه دهم ولی متاسفانه ایشان همچنان در بیمارستان هستند و پزشکانشان اجازه کار نمی‌دهند. بنابراین آقای رضا مختاری به جای ایشان این نقش را برعهده گرفتند. امیدوارم در کارهای بعدی افتخار همکاری با آقای نوذری را داشته باشم.»
جعفری درباره متن”زکریای رازی” گفت:«زکریاری رازی یکی از شخصیت‌های برجسته بعد از اسلام است که بنیانگذار رنسانس در تفکر ماست.»
وی ادامه داد:«رازی یکی از افرادی است که در حال حاضر نیز افکار و اعمال و عقایدش در سطح جهان مطرح است. او کاشف بسیاری از عناصر و مواد و پایه‌های علمی و نوع نگاه به پزشکی و داروسازی و پایه‌گذار یک نحله از تفکر فلسفی است. علاوه بر این‌ها زکریای رازی یک هنرمند است و این یکی از دلایلی است که باعث می‌شود به سراغ او برویم. او شخصیت هنری والایی داشته و نوازنده و خواننده خوبی بوده است. وقتی نمایشنامه را خواندم از آن لذت بردم و اینک در حال آماده کردن ابزار آن هستم تا کار ارائه شود.»
وی درباره دلایل انتخاب این متن افزود:«اگر به گذشته نگاه نکنیم نمی‌توانیم در این طوفان بلا به سلامت به ساحل نجات برسیم. اعتقادم بر این است که آن‌ها که فرهنگ درخشان دارند باید پیشتاز و جلودار باشند و بتوانند این جهان متلاطم را هدایت کنند. اگر گذشته را مرور نکنیم مجبوریم دنباله‌رو دیگران باشیم.»
وی با معرفی نقش زکریای رازی که آن را میکائیل شهرستانی بازی می‌کند، گفت:«در این نمایش حدود 40 بازیگر روی صحنه هستند. دو گروه موسیقی داریم که یک گروه روی صحنه و یک گروه پشت صحنه به کار مشغول‌اند. یک گروه حرکات موزون داریم که به رهبری اصغر فریدی ماسوله کار می‌کنند و تعدادی از بازیگران تئاتر که نقش‌ها را بر عهده دارند.»
گفتنی است در این نمایش میکائیل شهرستانی، رضا مختاری، امیر بختیاری، علی بختیاری، رضا پاپی و ... به ایفای نقش می‌پردازند.