در حال بارگذاری ...

90 درصد مخاطبان از کیفیت جشنواره تئاتر کودک راضی بودند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اعلام اینکه نتایج ارزیابی و نظرسنجی های بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان مشخص و منتشر شده است، گفت: طبق نتایج این ارزیابی ها، ۹۰ درصد مخاطبان جشنواره، از جمله مهمانان و تماشاگران، از کیفیت برگزاری این دوره از جشنواره رضایت کامل داشتند.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، خسرو بیات تشریح کرد: در طول بیستمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، که مهرماه سال جاری در همدان برگزار شد، برگه های پرسشنامه  به منظور بررسی کیفیت و کمیت بخش های مختلف جشنواره در میان تماشاگران و مهمانان توزیع شد و در این میان دو هزار و 59 برگه پرسشنامه جمع آوری شده است.
مدیر اجرایی بیستمین دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه نظر تماشاگران و مهمانان جشنواره، ملاک خوبی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت است، افزود: با بررسی نظرات مخاطبان جشنواره به نتایج خوبی رسیدیم که ما را در برگزاری دوره های آتی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان یاری خواهد کرد.
بیات اظهار کرد: موضوعاتی از جمله نحوه اطلاع رسانی، میزبانی همدان از نظر اسکان، پذیرایی، ایاب و ذهاب، تالارهای نمایشی، نظم و انضباط، برخورد عوامل اجرایی، ترجمه همزمان نمایش های خارجی، زمان برگزاری جشنواره، سطح نمایش های اجرا شده، برنامه های جنبی و کارگاه های آموزشی در این پرسشنامه ها مطرح شده بود که خوشبختانه  مخاطبان جشنواره در تمام این موارد به نشانه دار کردن موارد عالی و خوب اقدام کرده بودند.
وی تصریح کرد: 90 درصد از مهمانان داخلی و خارجی این دوره از جشنواره ظرفیت همدان را برای برگزاری این رویداد بین المللی عالی و خوب ارزیابی کردند و 78 درصد نیز از استقبال مردم راضی بودند. 82 درصد شرکت کنندگان در بیستمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بر تاثیر نمایش ها در آموزش و تربیت مخاطب و توسعه فرهنگ استان تاکید کرده بودند و خواستار نمایش های شادتر، اصیل تر و برگرفته شده از داستان های اصیل ایرانی برای نمونه داستان های کلیله و دمنه، بوستان سعدی، شاهنامه و مثنوی بودند. 87 درصد مخاطبان، برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را در گسترش روحیه شادی و نشاط بین شهروندان موثر دانسته و خواستار تداوم برگزاری این جشنواره در سال های آتی شدند.
وی با بیان اینکه نظر مخاطبان در مورد برنامه های فرهنگی و مردم، بهترین ملاک برای انجام این فعالیت هاست، گفت: پیشنهادات شرکت کنندگان در این نظرسنجی ها، در دوره های آتی جشنواره لحاظ خواهد شد.
گفتنی است، بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از 24 تا 30 مهرماه با 152 نوبت اجرای نمایش در هفت بخش و اجرای 43 برنامه جنبی برگزار شد.