در حال بارگذاری ...

نمایشنامه‌های برگزیده استان اردبیل منتشر شدند

نشر "عنوان"نخستین کتاب از مجموعه "الفتا"(نمایشنامه‌های برگزیده استان‌های ایران) را منتشر کرد. 

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، محمد باقر نباتی مقدم، مدیر مسئول نشر "عنوان" با اعلام این خبر گفت: نخستین دفتر الفتا ویژه آثار نویسندگان اردبیلی است و در دفترهای بعدی آثار نویسندگان استان های مختلف منتشر خواهد شد. 
این نمایشنامه نویس در ادامه افزود: در جلد نخست "الفتا"، که با حمایت انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل منتشر شده، شش نمایشنامه به چاپ رسیده که عبارت است از: "درنگ" نوشته رضا بهشتی، "در پس شب‌های تار" اثر محمد سیمزاری، "کاروان" به قلم کریم عظیمی ججین، "اگر دیر آمدم" نوشته شاهد مجتهدزاده، "نجوا" اثر محمود مهدوی و "شمشیر شکسته" به قلم محمدباقر نباتی مقدم. 
وی با اشاره به اینکه انتشارات "عنوان" قصد دارد به صورت تخصصی در زمینه تئاتر و نمایشنامه فعالیت کند، خاطرنشان کرد: با توجه به تشکیل گروه تئاتر "عنوان" در اردبیل، امیدواریم بتوانیم فرصت خوبی برای نشر آثار نویسندگان بومی استان ها، که از عرصه نشر دور مانده اند، فراهم کنیم. 
نباتی مقدم از همراهی انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای انتشار این مجموعه خبر داد و اظهار کرد: در صورت حمایت انجمن هنرهای نمایشی کشور از این طرح به یقین خواهیم توانست سری کامل کتاب الفتا را روانه بازار نشر کنیم.
گفتنی است، بر اساس آنچه در پشت جلد کتاب آمده، نشر عنوان قصد دارد در ادامه طرح "الفتا"، مجموعه سی‌ و دوگانه از آثار برگزیده نویسندگان استان‌های سراسر ایران را منتشر کند.  "الفتا" نخست در 136 صفحه قطع رقعی، در شمارگان هزار نسخه و به قیمت پنج هزار تومان به چاپ رسیده است.