در حال بارگذاری ...

اعتماد بزرگ ترین رویداد تئاتری به بخش خصوصی جای خرسندی دارد

محمدحسن نجفی، مدیر تماشاخانه "سه نقطه"، با در اختیار گذاشتن دو تالار تئاتر این تماشاخانه به سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، این همکاری را اتفاق فرخنده ای در تئاتر کشور می داند.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، محمد حسن نجفی با اشاره به فعالیت آموزشی و اجرایی تماشاخانه "سه نقطه" در سال های قبل گفت: از طریق آقایان قادر آشنا، شفیعی و الوند و دیگر دوستان هنرهای نمایشی، امکانات اولیه مناسب تالارها و خطوط نوری و... مورد ارزیابی قرار گرفت و پس از نامه نگاری ها و بازدید اعضای دبیرخانه جشنواره، خوشبختانه توافق اولیه برای مشارکت ما در جشنواره، صورت گرفت. 
وی در ادامه تاکید کرد: این برای ما جای خرسندی و سعادت است که بزرگ ترین رویداد تئاتر، یعنی جشنواره تئاتر فجر، به بخش خصوصی اعتماد می کند و در روزهای پایانی این رضایت مطلوب از روند برپایی جشنواره در تماشاخانه "سه نقطه" حاصل شده است. با وجود سختی ها و برنامه ریزی های فشرده توانستیم از این آزمون سخت سربلند بیرون بیاییم. امیدوارم دولت و دیگر سازمان های مردمی از گروه خصوصی، که به تجلی فرهنگ کمک می کنند، حمایت کنند. ما به عنوان بخش خصوصی تنگناهای خود را داریم و هدفمان این است که تئاتر، که هنر فعال، آگاهی بخش و روشنایی دهنده ای است، پیشرفت کند. امیدوارم با شکوفایی بخش خصوصی، که البته مانند تمام دنیا و حتی کشورهای پیشرفته باید از حمایت های دولتی، به ویژه در بخش مالی، برخوردار باشد، شاهد گسترش کمی و کیفی این حوزه در تئاتر باشیم.
نجفی یادآور شد: ما در سه بخش فعالیت داشتیم. در تالار استاد شکیبایی  دو نمایش صحنه ای "آش سرخ پشت پا" از استان کرمانشاه و "ریچارد دوم" از تهران را داشتیم. کارگاه آموزشی ای هم وجود داشت که در برگزاری آن توانستیم به خوبی انجام وظیفه کنیم. در تالار استاد رکن الدین خسروی نیز میزبان گروه و اجراهای رادیو نمایش بودیم.
مدیر تماشاخانه "سه نقطه" توضیح داد: بخش "رادیوتئاتر" برای عموم به صورت رایگان برگزار شد. تالار صد نفری استاد خسروی مملو از تماشاگران علاقه مند بود. در نمایش هایی که در تالار استاد شکیبایی نیز اجرا می شد، با استقبال بی نظیری رو به رو بودیم.
نجفی در پایان با تشکر از همه دست اندرکاران، مجریان جشنواره، تئاتر "سه نقطه" و مدیریت هنرهای نمایش و حوزه های وابسته تصریح کرد: علیرغم سختی کار، به ویژه در این روزهای پرترافیک پایان جشنواره، برنامه ها به طور مناسب اجرا شد و مثل همیشه جشنواره تئاتر فجر نقطه عطفی برای تولد دوباره قبل از بهار برای تئاتر ما بود.
سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تا 12 بهمن ماه به دبیری قادر آشنا برپا می شود.