در حال بارگذاری ...

تالار سنگلج در فهرست آثار تاریخی ثبت می‌شود

مدیر تالار سنگلج با بیان این‌که تهیه پلان کلی این تالار با قدمتی نزدیک به نیم قرن، کار ساده‌ای نیست گفت:این تالار در حال حاضر توسط مهندسان و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی در حال بررسی است و آنان مشغول تهیه پلان تالار هستند.

تالار سنگلج توسط کارشناسان سازمان میراث فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و احتمالاً به عنوان اثر تاریخی ثبت خواهد شد.
محمود فرهنگ مدیر تالار سنگلج در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، گفت:«این تالار در حال حاضر توسط مهندسان و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی در حال بررسی است و آنان مشغول تهیه پلان آن هستند.»
مدیر تالار سنگلج در خصوص پلان کلی که قرار بود به صورت نرم افزار برای تالار سنگلج آماده شود گفت:«این کار در حال انجام است، اما تهیه پلان کلی این تالار با قدمتی نزدیک به نیم قرن، کار ساده‌ای نیست و به زمان کافی و فراهم کردن مقدمات نیاز دارد.»
فرهنگ با اشاره به ادامه بازسازی و نوسازی تالار سنگلج گفت:«مقدمات حقوقی این کار در حال آماده‌سازی است و در مرحله نهایی قرار دارد. همچنین مقدمات راه‌اندازی کتابخانه در طبقه سوم این تالار انجام شده و تعدادی کتاب نیز برای آن تهیه شده است. در مورد پلاتوی تمرین این تالار نیز باید اعلام کنم که پلاتو مورد بهره‌برداری قرار گرفته و استودیوی ضبط صدایی که در کنار آن در نظر گرفته شده طی صحبت‌هایی که با بخش فنی مجموعه تئاترشهر صورت گرفته در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.»
فرهنگ در مورد برنامه‌های نمایشی تالار سنگلج اظهار کرد:«در حال حاضر نمایش”مسافری نه چندان کوچولو” به کارگردانی سیامک بانیانی در حال اجراست که تا 10 روز قبل از آغاز جشنواره بین‌المللی فجر اجرا خواهد داشت. پس از آن نیز”جشنواره خانواده” به مدت یک هفته در این تالار برگزار می‌شود. همچنین پس از جشنواره فجر نیز نمایش”خورشید کاروان” به کارگردانی حسین مسافرآستانه و نمایش”میراب” به کارگردانی کریم اکبری مبارکه در این تالار اجرا خواهند شد.»
گفتنی است نمایش کودک”گربه دوست منه” به کارگردانی زهرا یعقوبی صبح‌ها در تالار سنگلج در حال اجراست.