در حال بارگذاری ...

این روزها عادت کرده‌ایم که عزیزانمان را از دست دهیم

مهدی فخیم‌زاده کارگردان مجموعه‌هایی چون”تنهاترین سردار” و”ولایت عشق” که در این مجموعه‌ها از بازی رضا سعیدی استفاده کرده بوددر مراسم تشیع این هنرمند مردمی گفت:«رضا سعیدی علاوه بر این که از نظر تکنیک بازیگری و خلاقیت در درجه عالی قرار داشت از نظر سیر و سلوک نیز به گونه‌ای رفتار می‌کرد که همواره همه کس به خوبی از او یاد می‌کرد و من هرگز ندیدم که با کسی برخورد بدی داشته باشد.»

مراسم تشییع پیکر”رضا سعیدی” هنرمند تئاتر، تلویزیون و سینما با حضور جمعی از هنرمندان و خانواده وی صبح امروز در محوطه تالار وحدت برگزار شد.
به گزارش سایت ایران تئاتر، در این مراسم حجت‌الاسلام سپهری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان، جمشید مشایخی و بهزاد فراهانی به یاد آن مرحوم ضمن ابراز تاسف و همدردی با خانواده مرحوم رضا سعیدی ایراد سخن پرداختند.
در ادامه این مراسم همسر مرحوم رضا سعیدی ضمن تشکر از حضور حاضران در مراسم درباره رضا سعیدی صحبت کرد و گفت:«برخلاف نوشته برخی از روزنامه‌ها، رضا سعیدی در حال پشت سر گذاشتن پله‌های ترقی نبود، بلکه او به بالاترین سطح کاری خود رسیده بود و در حالی که در اوج قرار داشت، دار فانی را وداع گفت.»
پس از صحبت‌های همسر رضا سعیدی، دربندی، مداح اهل بیت و همشهری رضا سعیدی نیز به مداحی پرداخت و در نهایت خانواده و بازماندگان آن مرحوم را به تسلای خاطر دعوت کرد.
ماشاءالله مرادی هنرمند عرصه سینما و تلویزیون نیز، با گویش خراسانی چند بیتی شعر در مدح و به یاد رضا سعیدی قرائت کرد و از رضا حیدرنژاد کارگردان فیلم”آلبوم” دعوت کرد تا درباره رضا سعیدی صحبت کنند.
کارگردان فیلم”آلبوم” که رضا سعیدی به خاطر بازی درخشانش در آن مورد تقدیر قرار گرفته بود پس از عرض تسلیت به خانواده و بازماندگان مرحوم سعیدی اندکی از خاطراتی که با آن مرحوم داشت سخن گفت و تاسف خود را به خاطر از دست دادن وی اعلام کرد.
مهدی فخیم‌زاده کارگردان مجموعه‌هایی چون”تنهاترین سردار” و”ولایت عشق” که در این مجموعه‌ها از بازی رضا سعیدی استفاده کرده بود همچون سایر حاضران تأثر و تاسف خود را ابراز کرد و گفت:«وقتی این خبر را شنیدم، بیش از هر زمان بغض گلویم را گرفت، هر چند این روزها عادت کرده‌ایم که عزیزانمان را از دست دهیم. من در مجموعه‌‌های”تنهاترین سردار” و”ولایت عشق” با رضا سعیدی همکار بودم. او علاوه بر این که از نظر تکنیک بازیگری و خلاقیت در درجه عالی قرار داشت از نظر سیر و سلوک نیز به گونه‌ای رفتار می‌کرد که همواره همه کس به خوبی از او یاد می‌کرد و من هرگز ندیدم که با کسی برخورد بدی داشته باشد. سعیدی با وجود این که هنرپیشه تئاتر بود، بازیگری زیرپوستی بود و من همواره به او می‌گفتم که منتظر روزی هستم که تو را در بالاترین مدارج ببینم.»
انوشیروان ارجمند که از دوستان قدیمی رضا سعیدی بود نیز علاوه بر بیان این که اوضاع مناسب روحی ندارد، با اشاره به رابطه دوستی عمیقی که بین او و رضا سعیدی برقرار بود گفت:«نوای ما در بی‌نوایی است، داشتن ما در نداری است، ما هستیم که شما داشته باشید، فخر کنید، مباهات کنید و بگوئید جامعه هنری ما کسانی را دارند که می‌توانیم به آن‌ها ببالیم، اما خودمان همواره در انتهای بی‌نوایی زندگی می‌کنیم. البته بی‌نوایی نه به معنای نداری.»
سپس انوشیروان ارجمند از تمام هنرمندان و حاضران خواست که تا وقتی زنده هستیم به یکدیگر کمک کنیم و یکدیگر را دوست بداریم، چرا که پس از مرگ تاسف خوردن هیچ فایده‌ای ندارد. پس از صحبت‌های انوشیروان ارجمند، دربندی به مداحی پرداخت و در پایان پیکر او به بهشت زهرا(س) منتقل شد.
پرویز پرستویی،جمشید مشایخی، بهزاد فرهانی، داریوش اسد زاده،انوشیروان ارجمند، داریوش ارجمند، برزو ارجمند، خسرو احمدی، فقیه سلطانی از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.
گفتنی است رضا سعیدی از پیشکسوتان تئاتر مشهد و از بازیگران سینما و تلویزیون صبح روز یکشنبه گذشته سر صحنه فیلم برداری مجموعه تلویزیونی«بوی گل های وحشی» به کارگردانی حسینعلی لیالستانی در رامسر درگذشت.مرحوم "رضا سعیدی" متولد چهارده اسفندماه سال 1337 در مشهد بود. وی از سال 1350 در یازده سالگی به مرکز تئاتر رفته و سال 1361 به استخدام اداره ارشاد استان در پست بازیگری درآمد.
وی کارگردانی نمایش‌هایی چون "کورغلو چلیبل"، "آوخت"، "ظهور و سقوط استبداد"، "چهار صندوق"، "عالیجنابان"، "دلبران" و "پرده دوم" را به عهده داشت و در نمایش‌هایی چون "کلکته"، "چهار صندوق"، "خانات"، "مظلوم پنجم" و ... بازی کرده است. زنده‌یاد سعیدی به خاطر بازی در نمایش "مظلوم پنجم" تندیس بهترین بازیگر جشنواره تئاتر فجر را از آن خود کرده بود.
زمزمه (۱۳۶۶) ،مردی شبیه باران (۱۳۷۵) ، مرد بارانی (۱۳۷۸) ، تیک (۱۳۸۰) ، دیوانه ای از قفس پرید (۱۳۸۱) ، قطعه ناتمام (۱۳۷۹) ،سهراب (۱۳۷۸) ،مارمولک (۱۳۸۲) ،انتظار (۱۳۸۲) ،آلبوم (۱۳۸۳) و از جمله فیلم هایی است که سعیدی در آن ها بازی داشته است.
همچنین وی در سریال‌های تلویزیونی روژان، فرار بزرگ، روایت عشق، ولایت عشق، تنها ترین سردار و پروانه ها می‌نویسند ایفای نقش کرده است.