در حال بارگذاری ...

بازگشت به خانه پینتر در برادوی

اجرای مجددی از نمایش معروف بازگشت به حانه نوشته ی هارولد پینتر در سال ۲۰۰۶ در برادوی به روی صحنه می رود.

ترجمه: مجتبی پورمحسن
اجرای مجددی از نمایش معروف بازگشت به حانه نوشته ی هارولد پینتر در سال 2006 در برادوی به روی صحنه می رود.
بازگشت به خانه ماجرای دور هم جمع شدن اعضای یک خانواده در خانه ای در شمال لندن است.اما این گردهمایی چندان خوش یمن نیست...
بازگشت به خانه اولین بار در تابستان 1965 توسط رویال شکپیر کمپانی در آلدویچ تیاتر اجرا شد. این نمایش تاکنون دوبار در برادوی به روی صحنه رفته است. یکبار در سال 1967 با 324 شب اجرا و دفعه دوم در سال 1991 که اجرای محدود 49 سبی داشت.
اجرای مجدد بازگشت به خانه توسط جفری ریچاردز و جری فرانکل انجام می شود. آنها چنی پیش نمایش گلن گری گلن راس نوشته دیوید ممت را به روی صحنه بردند.
پس از آنکه پینتر جایزه نوبل سال 2005 را بدست آورد اهالی برادوی بیشتر از قبل کارهای او را به روی صحنه می برند.هارولد پینتر در دهم‌ اکتبر سال‌ 1930 در هکنی‌ واقع‌ در شرق‌ لندن‌ به‌ دنیا آمد. پدرش‌ یک‌ خیاط‌ یهودی‌ بود. او در سال‌ 1948 وارد آکادمی‌ رویال‌ هنرهای‌ نمایشی‌ شد و سپس‌ به‌ عنوان‌ بازیگر به‌ یک‌ گروه‌ تاتر تجربی‌ پیوست‌ و در تورهایی‌ در سراسر انگلیس‌ و ایرلند شرکت‌ کرد. پس‌ از ازدواج‌ با همسرش‌ ویوین‌ مرچنت‌ در سال‌ 1956 نوشتن‌ نمایشنامه، شعر، داستان‌ کوتاه، تک‌ گویی‌ و رمان‌ خود زندگینامه‌ نوشتن‌ با نام‌ کوتوله‌ها را شروع‌ کرد. این‌ رمان‌ سرانجام‌ در سال‌ 1990 منتشر شد. در سال‌ 1957 او دو نمایشنامه‌ بلند مهمانی‌ جشن‌ تولد را نوشت. پینتر یکی‌ از مشهورترین‌ نمایشنامه‌نویسان‌ حال‌ حاضر دنیاست. از آثار او می‌توان‌ به‌ چشم‌ انداز و سکوت، خیانت، روزگار گذشته، بازگشت‌ به‌ خانه‌ و آسایشگاه‌ اشاره‌ کرد.