در حال بارگذاری ...

حسین طاهری: به دنبال آموزش روابط عمومی برای گروه‌های تئاتر هستیم

به گزارش سایت ایران تئاتر، در این جلسه که با حضور حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی، مهدی شفیعی معاون امور مالی و اداری مرکز هنرهای نمایشی، حسن رونده مدیر هماهنگی امور استان‌ها، ابراهیم گله دارزاده رئیس انجمن هنرهای نمایشی ایران و عباسعلی مهدی مشاور مدیرکل هنرهای نمایشی برگزار شد، از پیمان شریعتی مدیر سابق روابط عمومی تقدیر و عباس غفاری به عنوان مدیر جدید معرفی شد.

عباس غفاری که آغازگر صحبت بود، ضمن آنکه این جلسه را در حقیقت مهمانی کوچکی برای همکارانی دانست که سال‌ها با آن‌ها همکاری داشته، پیمان شریعتی را مدیری قابل و توانمند معرفی کرد که در سمت دیگری در این مجموعه فعالیت خواهد کرد. او در هیمن ارتباط از حسین طاهری و مرضیه برومند بابت حسن انتخابشان در انتخاب پیمان شریعتی به عنوان دبیر اجرایی جشنواره تئاتر عروسکی و حسین طاهری برای پذیرفتن حضور پیمان شریعتی در این جشنواره تشکر کرد.
در ادامه این دیدار،حسین طاهری هم چرخش و گردش کارها و رفت و آمدها و تغییرات را امری متداول در سیستم اداری قلمداد کرد و بیانگر این نکته شد که جابجایی ها تنها برای ایجاد فضایی پرنشاط تر در سیستم های مدیریتی است تا انگیزه کارکنان برای ادامه کار بیشتر شود.
وی در مورد پیوستن پیمان شریعتی به بدنه جشنواره تئاتر عروسکی، با یادآور شدن حضور مرضیه برومند به عنوان یکی از هنرمندان بزرگ در عرصه تئاتر عروسکی به عنوان دبیر برگزاری این جشنواره گفت: یکی از درخواست های خانم برومند، پیوستن پیمان شریعتی به بدنه جشنواره تئاتر عروسکی بود که این جابجایی خواسته خود پیمان شریعتی هم بود و در نهایت هم اصل حضور ایشان در مجموعه و خدمتی که به تئاتر می کنند اهمیت پیدا می کند.
مدیرکل هنرهای نمایشی، روابط عمومی را از مهم‌ترین بخش‌های زیر مجموعه این مرکز دانست و از انتخاب عباس غفاری برمبنای مشورت با پیمان شریعتی خبر داد و افزود: در این مدت کوتاه همکاری با آقای عباس غفاری، با توجه به حساسیت های خاصی که در مورد مدیریت روابط عمومی هنرهای نمایش وجود دارد، ما شاهد اقداماتی بوده ایم که نشانگر تعامل و همکاری سازنده وی در آینده است.
در ادامه این دیدار، پیمان شریعتی که مدتی است به عنوان دبیر اجرایی با جشنواره تئاتر عروسکی همکاری می کند، ضمن تشکر از همراهی‌های همکاران خود در روابط عمومی، از توفیقی که در سال‌های خدمت در بخش‌های مختلف مرکز هنرهای نمایشی نصیب او شده است، ابراز خرسندی کرد و گفت: در این مدت توفیق داشته ام که در بخش‌های مختلف این مجموعه کار کنم و شاید یکی از دلایلی که آدم ها به پختگی لازم می رسند، همین رفت و آمدها در بخش های مختلف باشد.
در ادامه این دیدار، حسن رونده، مدیر هماهنگی امور استان ها از زحمات پیمان شریعتی و عباس غفاری در برگزاری هر چه بهتر اردیبهشت تئاتر تشکر کرد و از غفاری خواست در برنامه های آینده خود در روابط عممومی، ساز و کار مناسبی را برای پوشش خبری تئاتر شهرستان ها مطرح کند تا در ادامه زحمات پیمان شریعتی، با پوشش خبری تئاتر شهرستان‌ها، فعالیت آن‌ها بیشتر نمایان شود.
در بخش پایانی این دیدار، مدیر کل هنرهای نمایشی با تاکید بر این‌که بخشی از مشکلات اقتصاد تئاتر مربوط به نا آشنایی گروه ها با روابط عمومی و تبلیغات آثار نمایشی است، عمده ترین دلیل این کم کاری در حوزه روابط عمومی را نبود نگاه تخصصی عنوان کرد و توضیح داد: متاسفانه عموما روابط عمومی تئاترها، تخصصی در این زمینه ندارند و در شهرستان‌ها اساسا مقوله‌ای به نام روابط عمومی تئاتر وجود ندارد. اما ما در حال بررسی این مسئله هستیم که چگونه می توان رشته‌ای تحت عنوان کارشناس روابط عمومی تئاتر را در میان رشته‌های دانشگاهی تئاتر ایجاد کرد.
وی با بیان این مطلب که در کنار تبلیغات از طریق بیلبوردهای تبلیغاتی، فضای مجازی و همچنین ارسال پیامک رایگان برای اطلاع رسانی هر چه بهتر، برگزاری دروه‌های آموزشی روابط عمومی از دیگر کمک های مرکز به گروه‌های تئاتری خصوصا در شهرستان‌ها خواهد بود، استفاده از تجربیات افراد فعال در بخش روابط عمومی مرکز را در این امر راهگشا دانست که با ارائه راهنمایی و مشورت به روابط عمومی گروه‌ها در امر مهندسی تبلیغات، آن‌ها را یاری رسانند.
 در پایان این دیدار، هدیه‌هایی به رسم یاد بود از طرف کارکنان روابط عمومی و مدیر هنرهای نمایشی برای تقدیر و تشکر از زحمات پیمان شریعتی به او اهدا شد.