در حال بارگذاری ...

مشارکت مخاطب در تئاتر کودک و نوجوان بررسی می‌شود

شانزدهمین نشست تخصصی «مداد خیال» که به مباحث کودک و نوجوان اختصاص دارد، روز شنبه ۳  خرداد  ساعت ۱۸ با عنوان مشارکت مخاطب در تئاتر کودک و نوجوان در فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

به گزارش به دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی «مدادخیال»، دکتر بهرام جلالی‌پور (نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه) و بهزاد صدیقی (نمایشنامه‌نویس، منتقد،‌پژوهشگر و مدرس تئاتر) به طرح مباحثی هم‌چون  مشارکت و چگونگی  آن در تئاتر، آیا کودکان  و نوجوانان مشارکت پذیرند؟، تئاتر مشارکتی و انواع آن و ... تئاتر کودک و نوجوان می‌پردازند.
بنا براین گزارش، در سلسله نشست‌های «مداد خیال» خانه تئاتر فردوس که مباحث تخصصی تئاتر کودک و نوجوان مطرح و بررسی می شود تا کنون مباحثی نظیر ضرورت دراماتورژی در تئاتر کودک و نوجوان، بررسی نمایش خلاق برای کودکان دبستانی و پیش دبستانی، تئاتر عروسکی درباره کودک یا برای کودک، تکنیک های جدید اجرایی و نمایشنامه نویسی در تئاتر کودک و نوجوان، مفهوم تئاتر خیابانی و تئاتر محیطی برای کودک و نوجوان و ... با حضور هنرمندان و پژوهشگرانی نظیر بهروز غریب‌پور، عباس جهان‌گیریان، شهرام کرمی، منصور خلج، ناصر آویژه، مریم کاظمی، دکتر بهرام جلالی پور، دکتر حسن دولت‌آبادی، فائزه فیض، کبرا مالمیر،  حسن دادشکر، عادل بزدوده، دکتر اردشیر صالح پور، هنگامه مفید، منوچهر اکبرلو، دکتر اکرم قاسم پور، احمد سلیمانی، مجید امرایی، حمید پورآذری و... برگزار شده است.
نشست‌های تخصصی «مداد خیال» خانه تئاتر فردوس در سال جاری در فرهنگ سرای فردوس برگزار می‌شود.
 لازم به توضیح است ورود علاقه مندان در این نشست آزاد است و علاقه‌مندان به تئاتر کودک از جمله اعضای انجمن تئاتر کودک و نوجوان، فعالان و دست‌اندرکاران تئاتر کودک و نوجوان به همراه مربیان این حوزه  برای شرکت در این نشست می‌توانند در تاریخ فوق به نشانی فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهار راه مخابرات، فرهنگسرای فردوس مراجعه کنند.