علیرضا احمد زاده - منتقد تئاتر - می گوید: وقتی نمایشی مورد قبول همه قرار می گیرد، تنها به کارگردان بستگی ندارد، بلکه حضور دکوراتور، طراح نور، موسیقی، بازیگران و غیره در آن موثر است. به نظرم تمام این موارد در " تئاتر بی حیوان" به خوبی در کنار هم قرار گرفته است .
علیرضا احمد زاده - منتقد تئاتر - می گوید: وقتی نمایشی مورد قبول همه قرار می گیرد، تنها به کارگردان بستگی ندارد، بلکه حضور دکوراتور، طراح نور، موسیقی، بازیگران و غیره در آن موثر است. به نظرم تمام این موارد در " تئاتر بی حیوان" به خوبی در کنار هم قرار گرفته است .
مهر: علیرضا احمد زاده - منتقد تئاتر - می گوید: وقتی نمایشی مورد قبول همه قرار می گیرد، تنها به کارگردان بستگی ندارد، بلکه حضور دکوراتور، طراح نور، موسیقی، بازیگران و غیره در آن موثر است. به نظرم تمام این موارد در " تئاتر بی حیوان" به خوبی در کنار هم قرار گرفته است .
"علیرضا احمد زاده" - منتقد تئاتر و استاد دانشگاه ضمن بیان این مطلب، نقد و نظرش را بر نمایش " تئاتر بی حیوان" این گونه بیان می کند : نمایش "تئاتر بی حیوان" درباره آدمهایی است که نمی دانند چگونه زندگی اشتباه خویش را در مسیر درست آن هدایت کنند و وقتی می خواهند آن را تغییر بدهند، یا زمان آن فرا نمی رسد و یا اشتباهات گذشته مانع آن می شود. این، مفهومی است که در نمایش نهفته است .
وی می افزاید : در مورد اجرای این نمایش، باید بگویم اجرای خیلی خوبی بود. بازی آقای رشیدی و مخصوصا آقای بابک خیلی خوب از کار در آمده است . همچنین ما شاهد بازی متفاوتی از لادن مستوفی هستیم که با تسلط بر صحنه، آن را اجرا می کند . در مجموع ما شاهد یک کار مفرح و درعین حال فلسفی از این کارگردان هستیم. او توانسته با طراحی دکور خوب، این مفهوم را به تماشاگر القا کند . مهمترین ویژگی نمایش، بر چرخشی بودن دکور در انتقال مفهوم نمایش استوار است .
این منتقد تئاتر همچنین می گوید : در مجموع، اگر بخواهم قضاوت درستی بر کار داشته باشم، باید بگویم نمایش خیلی خوبی را در سالن چهارسوی تئاتر شهر شاهد بودیم و این کار در سطح نمایش "هنر(یاسمینا رضا )" به کارگردانی آقای رشیدی در همین سالن بود.
عضو کانون ملی منتقدان تئاترایران می گوید : اساسا تئاتر یک کار گروهی است . زمانی یک کارگردان به دلیل ترکیب غلطی که از بازیگران دارد، نمی تواند مفهوم اصلی نمایشش را انتقال دهد، که این ضعف را در کارهای قبلی این کارگردان هم می شد ماهده کرد. اما دراین نمایش، کارگردان با توسل به حضور حرفه ای ها این نقص را برطرف کرده است . وقتی نمایشی مورد قبول همه قرار می گیرد، تنها به کارگردان بستگی ندارد، بلکه حضور دکوراتور، طراح نور، موسیقی، بازیگران و غیره در آن موثر هستند. به نظرم تمام این موارد در " تئاتر بی حیوان " به خوبی در کنار هم قرار گرفته است.
این منتقد تئاتر معتقد است : بازی آقای رشیدی در این نمایش بسیار متفاوت از گذشته است که من تاکنون در مجموعه بازی های رشیدی، چه در تئاتر و چه در سینما و تلویزیون، این نوع بازی را ندیده بودم . شاید در ابتدا ممکن است این پندار بوجود آید که او فقط دیالو گ می گوید و تسلطی بر بازی خویش ندارد، ولی اینطور نیست. او یک بازی سهل و ممتنع از خویش ارائه می دهد . او توانسته است شخصیت مالیخولیایی و رویا پرداز نمایش در اپیزود اول را، در ایست و حرکت و همچنین میمیک چهره، به خوبیبه نمایش بگذارد و در اپیزود سوم نیز، ازعهده بازی اکسپرسیونیستی آن برآید .
احمد زاده در پایان تاکید می کند : اگر بخواهم در مجموع یک ارزیابی وجمع بندی از نمایش بکنم، باید بگویم که ما شاهد یک تئاتر کاملا حرفه ای و مطرح در سالنی که به حق هم باید کارهای حرفه ای در آن اجرا شود، بودیم . امیدوارم این روند در سالن چهارسو ادامه پیدا کرده و ما شاهد ادامه دار بودن این گونه اجراها باشیم .