در حال بارگذاری ...

مکبث به روایت ایرانی در جشنواره شکسپیر فرانسه

نمایش «مکبث و کارگرش» نوشته اصغر نوری و به کارگردانی کامران قربانی در جشنواره شکسپیر در فرانسه، اجرا می‌شود.

به گزارش سایت ایران تئاتر، این جشنواره از 27 ژوئیه (5 مرداد) در شهر تورنون فرانسه آغاز شده است و تا 2 اوت (10 مرداد) ادامه خواهد داشت.

اصغر نوری، نویسنده و کارگردان تئاتر، که با نمایش‌های «هملت به روایت هوراشیو» و «ریچارد سوم از تهران تا تورنون» در دو دوره قبلی این جشنواره شرکت کرده بود، امسال به دعوت جشنواره  ورکشاپ دو روزه برگزار خواهد کرد.

هدف از این ورکشاپ معرفی تکنیک‌های نمایش سنتی ایرانی به گروه‌های شرکت کننده در جشنواره است. اصغر نوری در خصوص جشنواره شکسپیر فرانسه گفت:« همه نمایش‌های شرکت کننده در این جشنواره باید اقتباسی از آثار شکسپیر باشند. این جشنواره هر سال با حضور گروه‌های فرانسوی و گروه‌هایی از دیگر کشورهای جهان در شهر تورنون سور رون و چند شهر مجاور آن برگزار می‌شود. در اجرای نمایش‌های «هملت به روایت هوراشیو» و «ریچارد سوم از تهران تا تورنون» که اقتباس‌های من از هملت و ریچارد سوم شکسپیر بودند، سعی کردم از پرده‌خوانی و نقالی استفاده کنم. این تکنیک‌های نمایش ایرانی، با همراهی سازهای موسیقی سنتی ایرانی جلوهای کاملاً ایرانی به اجراها داده بود.»

وی ادامه داد:« هدف جشنواره از دعوت من برای برگزاری این ورکشاپ، آشنایی اعضای گروه‌های شرکت‌کننده، به‌ویژه جوانان، با نمایش ایرانی است که امیدوارم از عهده این کار بربیایم و نماینده خوبی برای تئاتر ایران باشم.»

این مدرس دانشگاه اضافه کرد:« امسال از ایران نمایش «مکبث و کارگرش» در جشنواره شکسپیر شرکت می‌کند که متنش را من با اقتباس از نمایشنامه مکبث و با تکیه بر تکنیک روایت در نمایش ایرانی نوشته‌ام. کارگردان نمایش، کامران قربانی، از تبریزخواهد بود و بهاره بدری، بابک محمودی و سولماز روح‌فروزنده در این نمایش بازی خواهند کرد. »

نمایش «مکبث و کارگرش» روز سوم جشنواره بین‌المللی شکسپیر به صحنه می‌رود.