در حال بارگذاری ...

اسماعیل خلج: تئا‌تر تبدیل به خانه من شده است

اسماعیل خلج داشتن عشق را لازمه کار در تئا‌تر می‌بیند و علاقه خود را به این هنر تا جایی توصیف می‌کند که تئا‌تر را به عنوان خانه خود می‌داند.

به گزارش سایت ایران تئا‌تر، اسماعیل خلج، هنرمند پیشکسوت تئا‌تر در گفت‌و‌گویی کوتاه با برنامه مجله تئا‌تر درباره شور و اشتیاق برای ورود به عرصه تئا‌تر گفت: «در ابتدای راه افراد شور و علاقه بسیاری برای پا گذاشتن به عرصه تئا‌تر دارند، اما من به عنوان فردی که سال‌ها در تئا‌تر فعالیت داشته‌ام، به آن‌ها توصیه می‌کنم که اگر عاشق واقعی تئا‌تر نیستند، وارد این این هنر نشوند، زیرا تنها عشق به تئا‌تر توانسته هنرمندان تئا‌تر را تا به امروز به روی صحنه نگه دارد. من به عنوان فردی که سال‌ها در عرصه تئا‌تر فعالیت کردم اگر مدتی از آن دور شوم، دلم برایش تنگ می‌شود زیرا دیگر تئا‌تر تبدیل به خانه من شده است.»

این بازیگر تئا‌تر و تلویزیون به علاقه‌مندانی که می‌خواهند به فعالیت در زمینه تئا‌تر بپردازند، بالا بردن سطح مطالعه را پیشنهاد کرد و افزود: «هنرمندان جوان باید با اطلاعات بسیار خوب وارد عرصه تئا‌تر شوند و تمامی آثار برجسته و شاخص ادبیات نمایشی را مطالعه کرده باشند زیرا در ابتدای راه هستند و بهتر است با سطح مطالعه‌ای مطلوب به کسب تجربه بپردازند.»

این نمایشنامه نویس برجسته تئا‌تر به ویژگی‌های آثار خود اشاره کرد و ادامه داد: «اهمیت عمده نمایشنامه‌های من بر پایه دیالوگ‌های نمایش است، زبان محاوره به عنوان زبان تمامی آثار من استفاده می‌شود. مخاطب در‌‌ همان نگاه نخست زبان نمایش را مانند مکالمه روزمره خود و افراد جامعه تلقی می‌کند اما من زبان محاوره را با صیقل دادن، مناسب صحنه نمایش می‌کنم. این‌‌ همان نکته ظریفی است که باید به آن توجه ویژه داشت، زیرا تنها نوشتن زبان محاوره تئا‌تر مردمی و اجتماعی نمی‌سازد.»

در برنامه مجله تئا‌تر که شامگاه چهارشنبه 16 مهر از شبکه چهار پخش شد، جشنواره تئا‌تر شهر با حضور شهرام کرمی مورد بررسی قرار گرفت و نمایش «کسی نیست همه داستان‌ها را به یاد آورد» با حضور رضا حداد کارگردان نمایش و رامتین شهبازی نقد و بررسی شد.