در حال بارگذاری ...
...

اکبر رادی: بهترین عدالت در تئاتر، عدالت در گفت و گو است

"اکبر رادی" نمایشنامه‌نویس و کارگردان بزرگ تئاترایران بهترین عدالت در هنر تئاتر را عدالت در گفت و گو دانست.

ایرنا: "اکبر رادی" نمایشنامه‌نویس و کارگردان بزرگ تئاترایران بهترین عدالت در هنر تئاتر را عدالت در گفت و گو دانست.

این استاد دانشگاه بزرگترین استبداد در این هنر را استبداد درتکلم وحدانی (متکلم‌الوحده بودن) دانست و از گفت و گو به عنوان باب مفاهمه و سرچشمه زلال ارتباطات انسانی نام برد.

وی که‌ پنجشنبه شب درمراسم اختتامیه ‌نهمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر دانشگاهی ایران سخن می‌گفت از گفت وگو به‌عنوان باب مفاهمه و مهمترین راه‌ارتباطی بین نسل‌ها نام برد.

رادی گسست فرهنگی بین نسل‌های گذشته و امروز جامعه ایران را معضلی بزرگ در حوزه‌فرهنگی دانست وافزود: تملق گویی نسبت به جوانان بدترین نوع برخورد با نسل جوان است.

وی گفت: نمایشنامه‌نویسی یکی از ابزار ارتباطات فرهنگی بین نسلی است که نیاز به توجه بیشتری دارد.

نویسنده نمایشنامه "لبخند باشکوه آقای گیل " فشردگی و ایجاز در گفت و گو را دو عنصر اساسی در نگارش یک اثر نمایشی دانست.

وی زیاده‌گویی در کلام نمایشی را به عنوان معضل نمایشنامه‌نویسی ایران برشمرد وافزود: یک اثرنمایشی پیش از آنکه به صحنه رود یک اثر ادبی است که باید بر اساس ساختارهای تعریف شده ادبی نگاشته شود.

این نمایشنامه نویس دلیل گفتاری بودن آثار نمایشی ایرانی را فاصله بین نگارش اثر تا زمان به صحنه بردن نمایش دانست.

رادی نمایشنامه رااثری ادبی و دراماتیک دانست که تنها پس از اجرا و بر صحنه رفتن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

این کارگردان تئاتر گفت: گویا قرار است در دانشگاه‌ها چندان به ادبیات اهمیت داده نشود و اندیشه‌های مدرن همواره پس زده شوند.