ارزیابی و آسیبشناسی جشنوارهها باید جزء اولویتهای مسئولان تئاتر قرار گیرد
حسین فرخی که جشنواره تئاتر فجر را یکی از مهمترین رویدادهای هنری جامعه میداند، میگوید:جشنواره بینالمللی فجر باید به یک قانونمندی خاص برسد تا با تغییر مدیریتها شکل آن دستخوش تغییر نشود. به اعتقاد وی رقابت در نفس جشنواره ارزشمند است و رقابت موجب ایجاد انگیزه برای جوانان و شکوفایی تئاتر شهرستانها میشود.
جشنواره بینالمللی تئاتر فجر طی سالهای برگزاری خود فراز و نشیبهای بسیاری را پشت سر گذاشته است که مانع حرکت در یک مسیر مطلوب و قابل اعتنا برای آن شده است.
حسین فرخی، کارگردان نمایش”رومئو و ژولیت” در گفتوگو با سایت ایران تئاتر، گفت:«جشنواره تئاتر فجر یکی از مهمترین رویدادهای هنری جامعه ما محسوب میشود و با توجه به گذشت 24 سال از برگزاری این جشنواره باید قدر و قیمت و اعتبار خاص خود را به دست آورده باشد.»
وی تاکید کرد:«جشنواره بینالمللی فجر باید به یک قانونمندی خاص برسد تا با تغییر مدیریتها شکل آن دستخوش تغییر نشود.»
فرخی رقابت را در نفس جشنواره ارزشمند دانست و افزود:«وجود رقابت موجب ایجاد انگیزه برای جوانان و شکوفایی تئاتر شهرستانها میشود.»
وی بررسی و آسیبشناسی پیرامون برگزاری جشنوارهها را یکی از اولویتهای مدیریت تئاتر دانست و گفت:«ای کاش مسئولان تئاتر به جای برگزاری کنگره بزرگ تئاتر به بررسی و آسیبشناسی جشنوارهها میپرداختند باید تعدادی کارشناس، منتقد، هنرمند به یک ارزیابی بپردازند تا به تعریف مشخصی از اهداف جشنواره دست یابند.»
وی درباره تغییرات انجام گرفته در جشنواره امسال گفت:«تغییر و تحول خاصی را نمیبینیم. مثل سالهای گذشته بخشهایی افزوده و بخشهایی کم میشوند چون یک برنامهریزی طولانی مدت برای جشنوارهها نداریم. این مشکل در جشنواره فیلم نیز وجود دارد.»