در حال بارگذاری ...

«صدای آهسته برف» به مالزی می‌رود

جابر رمضانی از ادامه تور اجرایی نمایش «صدای آهسته برف» و اجرای این نمایش در فستیوال «جورجیا تون» کشور مالزی خبر داد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، جابر رمضانی با اعلام این خبر گفت: «نمایش «صدای آهسته برف» به زودی در فستیوال بین‌المللی «جورجیا تون» کشور مالزی به صحنه خواهد رفت.»

او با اشاره به جایگاه این رویداد هنری بیان کرد: «این جشنواره هر سال در ماه آگوست، به مدت یک ماه در جزیره «پنانگ» برگزار می‌شود و گروه‌های مختلفی از سراسر دنیا در آن شرکت می‌کنند. در واقع می‌توان گفت این جشنواره یکی از سه فستیوال برتر آسیایی در حوزه تئاتر محسوب می‌شود. ما طی روزهای 20 و 23 آگوست برابر با 29 و 30 شهریورماه دو اجرا در این جشنواره خواهیم داشت.»

رمضانی در مورد اجراهای ماه گذشته این نمایش در دو کشور لهستان و ایتالیا عنوان کرد: «ماه گذشته اجرایی در جشنواره تئاتر بین‌المللی «ایت سلف» لهستان داشتیم و موفق به دریافت جایزه ویژه هیئت داوران شدیم، بعد از آن در ونیز ایتالیا به صحنه رفتیم. خوشبختانه با بازخوردهای بسیار خوبی، از سوی منتقدان و مخاطبان روبه‌رو شدیم.»

او افزود: «با توجه به اینکه در روزهای آغازین جشنواره «ایت سلف» اجرا داشتیم، فرصت این را بدست آوردیم که کار سایر گروه‌ها را ببینیم و با آنها صحبت داشته باشیم. در بیشتر نقدها و گفت ‌و گوهای صورت گرفته، به فضا، اتمسفر، شیوه اجرایی و بازی‌های نمایش پرداخته شده بود. نکته قابل توجه در این میان آن بود که ما در پایان نمایش رورانس نداشتیم، البته این کار متعارفی نیست و ما از آن اطلاع داشتیم؛ واکنش‌های مختلفی نسبت به این مسئله داشتیم، بگونه‌ایکه بعد از اجرا بسیاری از تماشاگران برمی‌گشتند و در مورد آن حرف می‌زدند.»

این کارگردان جوان تئاتر اجرای مالزی را آغاز تور اجرایی نمایش «صدای آهسته برف» دانست و عنوان کرد: «همچنان پرونده اجراهای بین‌المللی گروه نمایش «سوراخ تو دیوار» باز خواهد بود. با توجه به اجراهایی که داشتیم، دعوت‌های متعددی از فستیوال‌های مختلف دریافت کردیم که در حال بررسی آنها هستیم. برنامه اجراهای این نمایش مفصل خواهد بود و فستیوال مالزی مقدمه این سفرهاست.»

رمضانی در پایان سخنانش در مورد فعالیت اجرایی آینده این گروه گفت: «نمایشنامه‌ای با عنوان «الستار و سورتمه» را به جشنواره سی‌ و چهارم فجر ارائه داده‌ام و منتظر پاسخ این متن هستم.»