در حال بارگذاری ...

تماشاخانه‌های حوزه هنری میزبان دو نمایش از اردبیل و قزوین می‌شوند

در سومین هفته‌‌ برگزاری نخستین رپرتوآر «ماه تئاتر استان‌ها» دو نمایش از استان‌های اردبیل و قزوین از دوشنبه 19 مردادماه در تماشاخانه‌های ماه و مهر حوزه هنری به صحنه می‌روند.

به گزارش سایت ایران تئاتر، نمایش‌ «کافه سایه» به نویسندگی ابراهیم عادل‌نیا و کارگردانی مجید واحدی‌زاده از استان اردبیل و نمایش «این عکس که‌ می‌ماند» نوشته‌ حامد مکملی و کار مرتضی نجفی از استان قزوین از 19تا 23 مرداد به ترتیب در تماشاخانه‌های ماه و مهر حوزه هنری به صحنه می‌روند.

«کافه سایه» داستان شخصی به نام رضا است که در شرکت پدر نامزدش مشغول به کار است. او اطلاعات محرمانه‌ای را در خصوص فعالیت‌های غیر قانونی شرکت به‌دست آورده و قصد افشای آن را دارد.

مدت زمان اجرای این نمایش 60 دقیقه بوده و از 19 تا 23 مردادماه، ساعت 18، در تماشاخانه ماه پذیرای تماشاگران است.

همچنین نمایش «این عکس که‌ می‌ماند» که به نمایندگی از استان قزوین در رپرتوار «ماه تئاتر استان‌ها» حضور دارد، روایتی است از زندگی یک هنرمند عکاس و آزاده دوران دفاع مقدس که پس از 20 سال اسارت و باذهنی آشفته به ایران بازگشته و در یک آسایشگاه اعصاب و روان، خاطراتش را مرور می‌کند. این نمایش به مدت زمان 65 دقیقه از 19 تا 23 مردادماه، ساعت 19، در تماشاخانه مهر به صحنه خواهد رفت.

نخستین رپرتوآر «ماه تئاتر استان‌ها» شامل اجرای هفت نمایش از تولیدات منتخب مراکز استانی حوزه هنری است که از پنجم تا 30 مردادماه در تماشاخانه‌های مهر و ماه برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت دریافت بلیت می‌توانند با روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با شماره‌‌های 88895053 و 88804072 تماس بگیرند. این تماشاخانه‌ها در ساختمان مرکزی حوزه هنری به نشانی خیابان حافظ، نبش خیابان سمیه واقع است.




مطالب مرتبط

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری فراخوان اجرای نمایش در تماشاخانه‌های مهر و ماه خود را در راستای اهداف و سیاست‌های خود و به‌منظور انتخاب آثار نمایشی شایسته‌ برای اجرا در سال 1403 از گروه‌ها و کارگردانان فعال، اساتید دانشگاه، دانشجویان تئاتر و جوانان خلاق دعوت کرد.

|

مرتضی نجفی، کارگردان نمایش «کاپوتاژ»:

بخش‌های تازه افزوده شده به جشنواره تئاتر فجر، تداوم پیدا کنند
مرتضی نجفی، کارگردان نمایش «کاپوتاژ»:

بخش‌های تازه افزوده شده به جشنواره تئاتر فجر، تداوم پیدا کنند

مرتضی نجفی، کارگردان نمایش «کاپوتاژ» که در بخش مسابقه صحنه چهل‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر روی صحنه رفت، از مدیران هنری خواست تا بخش‌ها و شاخه‌های افزوده شده به این رویداد را در سال‌های بعدی هم حفظ کنند تا به ثبات برسند.

|

در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید
در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید

فرناز عقیلی، نویسنده و کارگردان رادیوتئاتر «نا» بر این باور است که قصه‌های بزرگ علوی فارغ از دوره نگارش متن به نمایشنامه‌نویس فرصت ساخت شخصیت‌های جدید با چالش‌های جدید می‌دهد.   

|