در حال بارگذاری ...
گزارش افتتاحیه نمایش «پیرمرد و ببر»

رهنما: جای کار خوب برای تئاتر کودک و نوجوان خالی است

نمایش «پیرمرد و ببر» به نویسندگی و کارگردانی رضا بهرامی با حضور بهاره رهنما سفیر انجمن کودکان بیمار و هموفیلی و جمعی از علاقمندان در تالار هنر افتتاح شد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، در ابتدای این مراسم، شهرام کرمی رییس تالار هنر ضمن خوشامد به حاضران در این مراسم گفت: «هنرمند بودن ساده است، اما این که فردی بخواهد سفیر یک امر خیر و یک کار انسانی شود کار ساده‌ای نیست و گامی به جلو است. بابت کارهای خیرخواهانه‌ این هنرمند تشکر می‌کنم و به سهم خودم، این حضور رو به فال نیک می‌گیرم.»

همچنین بهاره رهنما با اظهار خرسندی از حضور در تالار هنر و اجرای آغازین این نمایش به نفع کودکان هموفیلی اظهار کرد: «در طی سال‌هایی که با کودکان هموفیلی در ارتباط بودم، بسیار آموختم. آنها بیشتر به من لطف کردند و انرژی خوب دادند و همیشه من کفه‌ ترازوم خیلی پایین‌تره. خدارو شکر می‌کنم که در این مسیر قرار گرفتم، مسیری که هر روز به من انگیزه می‌دهد.»

او بیان کرد: «من دهه‌ پنجاهی هستم، نسل ما لااقل در آن زمان کیهان بچه‌ها داشت، منظورم آن است که در آن زمان چیزهایی وجود داشت که می‌توانست جوابگوی ما باشد. به نظرم باید دست تک تک کسانی را که برای کودکان کار کودک می‌کنند را گرفت. تمام کارگردان‌هایی که کار کودک می‌کنند براحتی می‌توانند کار بزرگسال انجام دهند، کاری که شاید به لحاظ ظاهری اعتبار یا موفقیت بیشتری به همراه داشته باشد. واقعا جای کار خوب برای تئاتر کودک و نوجوان خالی است، بر این اساس از مسئولین خواهش می‌کنم توجه بیشتری به این حوزه از تئاتر داشته باشند. باید حواسمان باشد که بچه‌های خوشحال آینده‌ خوشحال می سازد.»

رضا بهرامی کارگردان این نمایش نیز در سخنانی عنوان کرد: «امیدورام حمایت‌های این چنینی برای کودکان بیشتر و بیشتر بشود، امروز تمام هزینه‌ای که از اجرای این نمایش حاصل می‌شود به انجمن حمایت از کودکان بیمار و هموفیلی تعلق می‌گیرد.

امیدوارم که در هیچ جای دنیا جنگ و خشونت نباشد. امیدوارم روزگاری باشد که لبخند بر لبهای تمام بچه‌ها بوجود بیاد، چون شادی و خنده حق همه انسان‌ها است.»

گفتنی است؛ تاکنون هنرمندانی چون دکتر عطاالله کوپال، دکتر روح‌الله جعفری و منوچهر اکبرلو به تماشای این نمایش نشسته‌اند.

نمایش «پیرمرد و ببر» به کارگردانی رضا بهرامی و نقش‌آفرینی حمیدرضا ملاحسینی، مهدی داودی، مهدی ضیاییان پور، مهسا کریم زاده، المیرا پارسا، سینا توکلی تا 30 شهریورماه هر روز به جز شنبه‌ها در تالار هنر واقع در میدان هفت تیر، ورزشگاه شیرودی، خیابان شهید مفتح خیابان ورزنده به صحنه می‌رود.




مطالب مرتبط

نشستی با بازیگران، کارگردان و تهیه‌کننده نمایش «سه شب با مادوکس»

متن خوب راهنمای بازیگر است
نشستی با بازیگران، کارگردان و تهیه‌کننده نمایش «سه شب با مادوکس»

متن خوب راهنمای بازیگر است

بازیگران، کارگردان و تهیه‌کننده نمایش «سه شب با مادوکس» با بیان این‌که متن خوب راهنمای بازیگر است، از برتری تئاتر به نسبت سینما، به‌واسطه فرصتی که برای تمرین و کشف ریزه‌کاری‌های نقش به بازیگر می‌دهد، گفتند.

|