در حال بارگذاری ...

نشست دفاتر نمایندگی انجمن نمایش استان تهران برگزار شد

نشست هم‌اندیشی دفاتر نمایندگی انجمن نمایش در استان تهران با حضور ارمغان بهداروند، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران و برزین ضرغامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، برگزار شد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، در ابتدای این دیدار حسین عاطفی، رییس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران با معرفی مسئولان دفاتر شهرستان‌ها، گزارشی از مهم‌ترین رویدادهای نمایشی استان تهران در سال 1394 را ارائه کرد و پس از آن مسئولان دفاتر 16 گانه استان تهران با طرح مشکلات و ضرورت‌­های تئاتر در شهرستان­‌های خود، خواستار توجه بیش‌تر به انجمن‌­ها و تعریف جایگاه خود شدند.

ضرغامی با ابراز خرسندی از برگزاری این هم‌اندیشی، رویکرد حاکمیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تقویت بنیادهای غیردولتی در حوزه­ هنر و واگذاری مدیریت رویدادهای هنری به انجمن‌های هنرمندمحور اعلام کرد. او با اشاره به تدوین آیین‌نامه­ واگذاری اماکن تئاتری، نوید واگذاری سالن‌های تئاتری استان تهران به بخش خصوصی را به حاضران داد.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران نیز با قدردانی از همکاری مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با دفاتر انجمن در شهرستان‌­ها، از اصلاحات صورت گرفته در ساختار انجمن و تقویت ارتباط با استان خبر داد. بهداروند اولویت امور انجمن در سال 1394 را هویت‌بخشی به گروه‌های تئاتری در یک نظام جدید که با همکاری مرکز هنرهای نمایشی تنظیم شده است، برگزاری انتخابات هیأت رییسه شعب استانی انجمن هنرهای نمایشی و حمایت از فرآیند تولید و اجرای عموم و آموزش مستمر دانست.

او با مثبت دانستن محدود کردن جشنواره‌­های تئاتر و تجمیع برخی از آن‌­ها، خواستار مصروف کردن اعتبار جشنواره‌­ها در تولید تئاتر و اعتلای هنرجویان این هنر در شهرستان‌­ها شد.

بهداروند با ابراز تعجب از بی‌­توجهی هنرمندان شهرستانی به پتانسیل نشریه‌­‌ی نمایش و فصلنامه تخصصی تئاتر که آمادگی انعکاس تلاش تجربی و دانسته‌­های علمی هنرمندان را دارد، ضرورت تقویت بنیان علمی هنرمندان تئاتر و مطالعه‌­ی آموزه‌­های نوین آن را یادآوری کرد.