در حال بارگذاری ...

جشنواره تئاتر شهر سه کتاب منتشر کرد

دبیرخانه چهارمین جشنواره تئاتر شهر دو مجموعه نمایشنامه و یک کتاب پژوهشی را همزمان با برپایی جشنواره چاپ و منتشر کرد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، مجموعه نمایشنامههای «سردار مهر و ماه»، «سنگ بیداری» و کتاب «تئاتر شورایی(تئاتر و شهروندی)» چاپ و منتشر شد.

مجموعه نمایشنامه «سردار مهر و ماه» شامل سه نمایشنامه به قلم محمدرضا کوهستانی است، که با موضوع مذهبی نوشته شده‌اند. نمایشنامه‌های «خواهرانه به وقت خیزران»، «بانوی آب و آینه» و «سردار مهر ماه» که پیش از این روی صحنه رفته‌اند برای اولین بار توسط دبیرخانه جشنواره تئاتر شهر و بخش تئاتر باران جشنواره چاپ شده است.

دیگر مجموعه نمایشنامه‌های چاپ شده به بخش کودک و نوجوان اختصاص دارد. نمایشنامه‌های «سنگ بیداری»، «این دشمن آشکار» و «لحظه تصمیم» نوشته مجتبی مهدی که برای گروه سنی نوجوان نوشته شده‌اند در این مجموعه ارائه شده است.

ویژگی مهم این سه نمایشنامه امکان اجرای آن توسط گروه‌های نوجوان و دانش‌آموزی در مدارس است.

کتاب «تئاتر شورایی (تئاتر و شهروندی)» نیز که به کوشش علی ظفر قهرمانی نوشته شده شامل گنجینه ارزشمندی از فعالیت‌ها، تجربیات، تمرینات و مقالاتی است که دستمایه مناسبی برای معرفی، آموزش و گسترش تئاتر متکی بر مشارکت مردمی است.

جدول اجراهای بخش‌های صحنه‌ای و باران، تئاتر شورایی، خیابانی، کودک و نوجوان و نمایشنامه‌خوانی به صورت فایل Pdf ضمیمه است.

چهارمین جشنواره تئاتر شهر از 26 شهریور تا دوم مهرماه در 14 سالن تئاتر تهران برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

شب‌چراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» با حضور شهرام کرمی

تقدیر از هنرمندانی که نمایش ایرانی روی صحنه می‌آورند
شب‌چراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» با حضور شهرام کرمی

تقدیر از هنرمندانی که نمایش ایرانی روی صحنه می‌آورند

شهرام کرمی، در مراسم شب‌چراغ «سلطان عمرا بمیرد» در تماشاخانه سنگلج، از اجرای نمایش‌های اصیل ایرانی در این سالن قدیمی، توسط هنرمندان استانی، قدردانی کرد.

|

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

نظرات کاربران