در حال بارگذاری ...

«نیمروز اسکاتلند» روی صحنه می رود

ندا هنگامی نمایش «نیمروز اسکاتلند» را با بازی دانشجویان خود به صحنه می‌برد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، ندا هنگامی با اعلام این خبر گفت: «مدت‌هاست برای اجرای این اثر برنامه‌ریزی می‌کنم. این کار با نگاهی به نمایشنامه «مکبث» شکسپیر است که آن را همراه با گروهی از دانشجویانم اجرا خواهم کرد و حدود یک ماه از آغاز تمرینات این نمایش می‌گذرد.»

او ادامه داد: «طراحان و عوامل اجرایی کار کاملا حرفه‌ای‌اند، اما بازیگران برای نخستین‌بار روی صحنه می‌روند. این نمایش اثری متفاوت خواهد بود که هم برای خودم و هم برای دانشجویانم، تجربه بسیار جذابی است.»

هنگامی با اشاره به همکاری خوبی که با بازیگران حرفه‌ای داشته، عنوان کرد: «تجربیات دلنشینی با بازیگران حرفه‌ای داشته‌ام، به‌خصوص در نمایش «ماضی استمراری». اما درخواست‌های زیادی از سوی دانشجویانم داشتم. افرادی که به صورت آکادمیک وارد این عرصه می‌شوند و می‌خواهند همراه با کارگردانی که تجربه دارد و بازتاب کارهای او را دیده‌اند، فعالیت‌شان را آغاز کنند و هدایت شوند. از سوی دیگر دو دوره آموزشی با آن‌ها داشته‌ام و احساس کردم انگیزه و انرژی این کار را دارند.»

او افزود: «تعدادی از این بازیگران فارغ‌التحصیل آموزشگاه بازیگری  امین تارخ و تعدادی از آن‌ها دانش‌آموخته دانشکده سینما تئاترند. از میان افراد متقاضی 14 نفر برای حضور در این اجرا انتخاب شدند. حوصله، زمان و اشتیاق نیروهای جوان برای حدود شش ماه کار تجربی، بیش‌تر است.»

هنگامی در مورد زمان و سالن اجرای این نمایش توضیح داد: «طبق برنامه‌ریزی‌مان، این نمایش دی‌ماه آماده خواهد شد. تاکنون با دو سالن خصوصی برای اجرا صحبت کرده‌ام، چراکه شیوه اجرایی این کار نیازمند سالن و امکاناتی است که هر مکانی آن را ندارد. این نمایش قابلیت ارائه در جشنواره‌های دانشجویی مختلف را دارد. اجرای نخست نمایش «نیمروز اسکاتلند» اجرایی خصوصی با حضور خانواده‌های دانشجویان و میهمانان ما خواهد بود و بعد از آن اجراهای عمومی‌مان آغاز می‌شود.»

نمایش «ماضی استمراری» آخرین نمایش ندا هنگامی بود که در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا شد.

 




نظرات کاربران