در حال بارگذاری ...

کتاب”دیوان نمایش” بهرام بیضایی با ویرایش جدید در چهارجلد

قرار بود مجموعه نمایشنامه‌های بهرام بیضایی به صورت یک مجموعه چهار جلدی توسط انتشارات روشنگران چاپ شود که جلد اول و دوم این کتاب تحت عنوان”دیوان نمایش” در زمستان ۸۴ تجدید چاپ شده و وارد بازار شد. / شهلا لاهیجی پیشتر از چاپ مابقی نمایشنامه‌های بیضایی از جمله”مجلس شبیه در ذکر مصائب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین” و”طربنامه” خبر داده بود که به این ترتیب تمام آثار نمایشی این درام نویس پیشکسوت توسط این انتشارات در چهار جلد چاپ می‌شود.

کتاب”دیوان نمایش” که مجموعه نمایشنامه‌های بهرام بیضایی تا دوران انقلاب اسلامی است با ویرایش جدید در دو جلد توسط انتشارات روشنگران تجدید چاپ شد.
به گزارش سایت ایران تئاتر، قرار بود مجموعه نمایشنامه‌های بهرام بیضایی به صورت یک مجموعه چهار جلدی توسط انتشارات روشنگران چاپ شود که جلد اول و دوم این کتاب تحت عنوان”دیوان نمایش” در زمستان 84 تجدید چاپ شده و وارد بازار شد.
شایان ذکر است دو جلد سه و چهار این کتاب که شامل نمایشنامه‌های بعد از انقلاب بهرام بیضایی است نیز توسط این نشر چاپ می‌شود. بهرام بیضایی نویسنده این آثار که هم اکنون در حال نوشتن نمایشنامه‌ای با عنوان”طربنامه” است، همزمان کار جمع‌آوری و آماده سازی کتاب”دیوان نمایش” را نیز انجام می‌دهد.
شهلا لاهیجی پیشتر از چاپ مابقی نمایشنامه‌های بیضایی از جمله”مجلس شبیه در ذکر مصائب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین” و”طربنامه” خبر داده بود که به این ترتیب تمام آثار نمایشی این درام نویس پیشکسوت توسط این انتشارات در چهار جلد چاپ می‌شود.
وی درباره زمان چاپ این آثار گفت:«تصمیم داریم این کتاب‌ها را در نمایشگاه کتاب ارائه کنیم.»
بخش دیگر فعالیت این نشر در زمینه چاپ کتاب‌های تئاتر چاپ نمایشنامه‌هایی از دهه 30 است که توسط دانش آموختگان و شاگردان مکتب نوشین ترجمه و اجرا شده‌اند که می‌توان از آن میان به چاپ نمایشنامه‌های”مونتسرا” و”بادبزن خانم ویندرمیر” اشاره کرد که مهدی امینی آن‌ها را ترجمه کرده است. علاوه بر این دو نمایشنامه”مستنطق” و”پرنده آبی” نیز با ترجمه امینی توسط این نشر در دست چاپ است.
لازم به ذکر است، انتشارات روشنگران و مطالعات زنان در سال 84 اقدام به چاپ کتاب”زنان نمایشنامه‌نویس ایران” نوشته گل مهر کارزی کرد. کارزی در این کتاب به نقش زنان در تاریخ نمایشنامه‌نویسی ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی پرداخته است.