در حال بارگذاری ...

همکاری نهادهای مختلف در برگزاری هفته گرامیداشت روز جهانی تئاتر نشان دهنده توجه به تئاتر است

هنر تئاتر نقش بسزایی در امر تعلیم و تربیت دارد و سلاح برنده‌ای برای فرهنگ هر کشور محسوب می‌شود. جای خوشبختی است که به این هنر اهمیت داده می‌شود، چرا که تئاتر جزء مهمترین شاخص‌های فرهنگی مملکت است و با توجه به قول‌هایی که در مورد آن داده شده امیدورام سال آینده سربلندتر و قدرتمندتر از گذشته باشد./ افزایش بودجه تئاتر اقدام مفید و مطلوبی است اما باید توجه داشت که با افزایش بودجه به کاستی‌های تئاتر توجه شود. یکی از مهمترین مسائلی که تئاتر ما با آن مواجه است کمبود سالن است.

اصولاً تئاتر پنجره‌ای به سوی دانایی و شناخت آدمی است و حضور و همکاری سازمان‌های مختلف برای برگزاری هفته گرامیداشت روز جهانی تئاتر نشان دهنده توجه به این هنر است.
پری صابری نویسنده و کارگردان در آستانه هفته گرامیداشت روز جهانی تئاتر به سایت ایران تئاتر گفت:«هنر تئاتر نقش بسزایی در امر تعلیم و تربیت دارد و سلاح برنده‌ای برای فرهنگ هر کشور محسوب می‌شود. جای خوشبختی است که به این هنر اهمیت داده می‌شود، چرا که تئاتر جزء مهمترین شاخص‌های فرهنگی مملکت است و با توجه به قول‌هایی که در مورد آن داده شده امیدورام سال آینده سربلندتر و قدرتمندتر از گذشته باشد.»
صابری در خصوص افزایش بودجه تئاتر کشور اظهار کرد:«افزایش بودجه تئاتر اقدام مفید و مطلوبی است اما باید توجه داشت که با افزایش بودجه به کاستی‌های تئاتر توجه شود. یکی از مهمترین مسائلی که تئاتر ما با آن مواجه است کمبود سالن است. در شهری همچون تهران که جمعیتی حدود 12 میلیون تن در آن ساکن هستند، نمی‌توان به چند سالن تئاتر اکتفا کرد و باید سالن‌های نمایش استاندارد برای آن در نظر گرفت. چرا که سالن‌های موجود چندان مطلوب نیستند.»
وی در خصوص همکاری شهرداری تهران در برگزاری هفته گرامیداشت روز جهانی تئاتر اظهار کرد:«با توجه به قولی که شهردار تهران در مورد سوله‌های خانه هنرمندان داده‌اند امیدوارم هر چه زودتر این اماکن ساخته شوند. از شهرداری تهران انتظار می‌رود که با اطلاع دست اندرکاران تئاتر اقدام به ساخت تالار نمایش کند چرا که به دلیل عدم مشورت با افرادی که از سالن تئاتر و استانداردهای آن آگاهی دارند، اغلب سالن‌هایی که در فرهنگسراها ساخته شده‌اند، به هیچ عنوان برای اجرای تئاتر مناسب نیستند.» صابری با اشاره به وسعت شهر تهران و معضل ترافیک آن گفت:«اصولاً باید در هر محله یک سالن تئاتر مناسب وجود داشته باشد تا اهالی آن بتوانند از هنر تئاتر بهره‌مند شود. برخلاف حال حاضر که همه مردم مجبورند تا برای تماشای نمایش از نقاط مختلف به مرکز شهر بروند که طبعاً برای بسیاری افراد مقدور و یا قابل تحمل نیست.»
صابری که تصمیم دارد نمایش”لیلی و مجنون” را برای نمایش صحنه‌ای آماده کند گفت:«معتقدم که معرفی ایران و آثار ایرانی جزء وظایف ماست. به همین دلیل این نمایش را برای صحنه انتخاب کرده‌ام اما زمان اجرای آن هنوز مشخص نیست. همچنین بدون این که سفارش گرفته باشم مشغول نگارش و آماده‌سازی فیلمنامه‌ای بر مبنای زندگی و احوالات سعدی هستم که آن را برای مجموعه تلویزیونی در نظر دارم.»