در حال بارگذاری ...

بزرگداشت روز جهانی تئاتر در تبریز برگزار شد

یکی از دلایلی که مردم از سینما و تئاتر رویگردان شده‌اند این است که دردها و نیازهای مردم و جامعه در این آثار منعکس نمی‌شود و هنرمندان این عرصه تنها به بیان مشکلات و ایده‌هایی می‌پردازند که پرورده ذهن خودشان است. در صورتی که ما می‌توانیم با مخاطب شناسی مردم در جذب و جلب افکار عمومی به این هنر اصیل موفق‌تر عمل کنیم.

بزرگداشت روز جهانی تئاتر، پنجشنبه 17 فروردین ماه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و جمعی از هنرمندان عرصه تئاتر در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی و هنری تبریز برگزار شد.
به گزارش سایت ایران تئاتر از انجمن نمایش تبریز، در این بزرگداشت احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت:«اولین هنرمند هستی خداوند باری‌تعالی است که انسان را با دقت و ظرافت خاصی آفریده و جهان همیشه صحنه نمایش بوده و هست و تمام پیامبران و ائمه معصومین(ع) به نحوی در این نمایش عظیم نقش داشته‌اند.»
احمدی با اشاره به علل کم توجهی مردم به تئاتر و سینما گفت:«یکی از دلایلی که مردم از سینما و تئاتر رویگردان شده‌اند این است که دردها و نیازهای مردم و جامعه در این آثار منعکس نمی‌شود و هنرمندان این عرصه تنها به بیان مشکلات و ایده‌هایی می‌پردازند که پرورده ذهن خودشان است. در صورتی که ما می‌توانیم با مخاطب شناسی مردم در جذب و جلب افکار عمومی به این هنر اصیل موفق‌تر عمل کنیم.»
در ادامه این مراسم خدایی، رئیس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اعلام جهانی آموزش هنر در سال 2006 از سوی سازمان یونسکو خاطر نشان کرد:«تلاش ما در اداره امور هنری در سال 85 بر آن خواهد بود تا مسئله آموزش را در اولویت کارهای خود قرار دهیم و کلاس‌های آموزش هنر به ویژه تئاتر را در سطح استان برگزار کنیم.»
وی در ادامه افزود:«امسال بنا بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در اداره امور هنری اداره کل برای هر نمایشی که توسط شورای نظارت تئاتر استان و انجمن نمایش مورد تایید قرار گیرد پروانه نمایش صادر خواهد شد. سخنران بعدی این بزرگداشت صادقی رئیس انجمن نمایش تبریز بود. وی طی سخنانی گزارشی از عملکرد این انجمن نمایش در سال 84 ارائه کرد.»
در پایان این مراسم با حضور هیئت امنای انجمن نمایش تبریز آقایان صادقی، حمیدی، خدایی، صدیق‌جمالی و ساعی‌ور جلسه پرسش و پاسخ بین اعضای انجمن نمایش تبریز برگزار شد و مشکلات و موانع و دیدگاه‌های اعضای انجمن درباره اجرای نمایش و مسائل مرتبط با انجمن نمایش مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.»