در حال بارگذاری ...

مرتضی حیدری، برنامه‌های مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در هفته گرامیداشت روز جهانی تئاتر اعلام کرد

مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراسم ویژه‌ای را در یکی از روزهای هفته یاد شده برگزار خواهد کرد/ روز جهانی تئاتر مبنایی برای شروع فعالیت است./ نمایشگاه عکس، پوستر، عروسک، ماکت و لباس مرکز تولید تئاتر نیز در این روز افتتاح می‌شود و علاوه بر آن برپایی کارگاه نمایش خلاق و کارگاه نقاشی نیز برای گروه الف و ب، جزء برنامه‌های ما در این هفته است.

مرتضی حیدری مدیر تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزاری مراسم هفته گرامیداشت روز جهانی تئاتر را سرآغازی بر برنامه‌های جدید این مرکز در سال جدید عنوان کرد.
وی در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، ضمن ابراز خرسندی از تشکیل ستاد هماهنگی برنامه‌های هفته گرامیداشت روز جهانی تئاتر همدلی مسئولان تئاتر را بی‌نظیر خوانده و اعلام کرد:«مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراسم ویژه‌ای را در یکی از روزهای هفته یاد شده برگزار خواهد کرد که در آن سیاست‌های کانون بیان و گزارشی از فعالیت کانون ارائه می‌شود و برنامه‌های سال جاری مرکز تولید تئاتر نیز به سمع حاضران خواهد رسید.»
وی قرائت بیانیه هفته بزرگداشت و بیانیه روز جهانی تئاتر را از بخش‌های دیگر این مراسم عنوان کرده و افزود:«فیلم کوتاه”ماه بود و روباه بود” به کارگردانی بابک نظری نیز در این روز خاص اکران خواهد شد.» وی با اشاره به گشایش یک یا دو مرکز استانی تئاتر کانون پرورش فکری در هفته گرامیداشت تئاتر گفت:«نمایشگاه عکس، پوستر، عروسک، ماکت و لباس مرکز تولید تئاتر نیز در این روز افتتاح می‌شود و علاوه بر آن برپایی کارگاه نمایش خلاق و کارگاه نقاشی نیز برای گروه الف و ب، جزء برنامه‌های ما در این هفته است.»
حیدری سپس به برگزاری نشست‌های تخصصی تئاتر کودک و نوجوان که هر روز با حضور یک استاد تشکیل خواهد شد اشاره کرد و افزود:«دو نمایش نیز در این ایام اجرا می‌شوند که صبح‌ها برای دوره دبستان و بعدازظهرها برای گروه سنی راهنمایی و دبیرستان روی صحنه می‌روند. علاوه بر آن تریلی نمایش سیار کانون نیز به مناطق زلزله زده لرستان اعزام خواهد شد و در حال حاضر در حال مذاکره برای انتخاب نمایش تریلی هستیم. چند نمایش را در نظر داریم ولی هنوز گروه اعزامی انتخاب نشده‌اند.»
مدیر مرکز تولید تئاتر کانون با بیان این که از همکاری با دیگر ارگان‌های همسو با کانون استقبال می‌کنیم گفت:«نیاز کودکان متنوع و متفاوت است و به تبع آن امکانات پیشرفته شده و سرعت نقل و انتقلات نیز افزایش یافته است. در چنین شرایطی کانون به تنهایی نمی‌تواند به نیاز کودکان پاسخ دهد. ایجاد انسجام و هماهنگی بین نهادهای همسو اگر با حسن نیت گسترش یابد می‌تواند برای کودکان شرایط بهتری را فراهم کند. این هماهنگی ضروری است و ما آماده پذیرش هر پیشنهادی هستیم.»
وی درباره همکاری کانون با دانشگاه تهران گفت:«براساس دعوت دکتر سرسنگی جلسه‌ای با ایشان داشتیم که در آن معضل تئاتر کودک، که همان متن‌های ضعیف است و مشکلات ایجاد هماهنگی با مراکز دانشگاهی مطرح شد. طی این جلسه زمینه فعالیت مشترک ما نیز فراهم شد. همچنین مقرر شد، پژوهش‌های دانشگاهی، مانند پایان‌نامه‌ها در جهت رفع نیازهای کانون به کار گرفته شود.»
حیدری درباره روند تئاتر در سال 85 گفت:«معتقدم تئاتر در حال حرکت برای رسیدن به جایگاه واقعی خود است. شاید امسال به اهداف مد نظر خود نرسد اما با همه مشکلات به حرکت ادامه می‌دهد.»
وی با ابراز تاسف از فعالیت‌های مرکز تولید تئاتر کانون در سال‌ 84 تصریح کرد:«کانون در سال گذشته کوتاهی کرده و تصمیم دارد در سال جاری کمبودها را جبران کند. روز جهانی تئاتر مبنایی برای شروع فعالیت است. چند کار آماده بازبینی است که اجرای آن با آهنگ مناسبی ادامه خواهد داشت.»
وی که پیشتر طرح جامع تئاتر را ارائه کرده گفت:«20 درصد از مسیر این طرح انجام شده که در پایان شش ماهه اول به صد در صد می‌رسد. در حال حاضر هم منتظر تخصیص بودجه و ابلاغ و تصویب آن هستیم.»