در حال بارگذاری ...

دهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با یاد جان‌باختگان منا آغاز به‌کار کرد

دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان طی مراسمی در پارک شانو (نمایش) این شهر با حضور هنرمندان، مردم و مسئولان برگزار شد.

به گزارش سایت ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان این مراسم صبح امروز، با حضور تمامی گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره و با حضور حجت‌السلام رحیم جعفری مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، محمد فلاحی فرماندار شهرستان مریوان، فواد کریمی شهردار مریوان و خسرو معینی افشار مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان برگزار شد.

در این مراسم فاتح بادپروا دبیر اجرایی جشنواره، با ارائه گزارشی از دهمین جشنواره، تعداد آثار رسیده به جشنواره را معرفی کرد.

او با اشاره به این‌که هنرمندان تئاتر خیابانی در دهه شصت تحت شرایط جنگی، مقاومت کرده و هنر تئاتر را در سراسر کردستان، حتی در مناطق روستایی اجرا می‌کردند، برپایی مداوم این جشنواره را نتیجه فرهنگ دوستی و حمایت مردم مریوان دانست.

بادپروا با ذکر این مساله که جشنواره مریوان تنها به این شهر تعلق ندارد، گفت: طراحی پوستر جشنواره توسط یک هنرمند کرمانی انجام شده است.

او همچنین از ثبت جشنواره خیابانی مریوان در آی‌تی‌آی جهانی خبر داد که آن را گامی مؤثر در معرفی این رویداد فرهنگی برشمرد.

دبیر اجرایی دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، با اشاره به پژوهش صورت گرفته در حوزه تاثیر جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بر مردم و شهر، از اثبات آثار صلح‌طلبانه این رخداد فرهنگی بر امنیت مریوان و منطقه خبر داد.

در این مراسم خسرو معینی‌افشار در کلامی کوتاه از حضور مردم و مسئولان و حمایت همیشگی آنان قدردانی و برای شادی روح جان‌باختگان حادثه منا طلب مغفرت کرد.

این مراسم برای احترام به هما روستا با یک دقیقه سکوت آغاز شد.

در انتهای این مراسم، نمایش «فرشته‌ ماهی‌ در خاک» کاری از علی عمرانی از شهرستان ورامین که درباره شهدای غواص عملیات کربلای 4 است، به عنوان آغازگر جشنواره اجرا شد.

دهمین جشنواره بین‌المللی مریوان با حضور 37 نمایش در چهار بخش تا 9 مهر برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 
دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 

در دومین روز از اجراهای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، استقبال مخاطبان همراه با قطرات زندگی‌بخش باران پاییزی، میزبان هنرمندان شد. 

|

استقبال گرم مردم از نخستین روزِ اجراهای جشنواره مریوان

از دیدار با «بلبل دریاچه» تا غولی که از آدم بودن پشیمان شد
استقبال گرم مردم از نخستین روزِ اجراهای جشنواره مریوان

از دیدار با «بلبل دریاچه» تا غولی که از آدم بودن پشیمان شد

نخستین روز از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، میزبان حضور گرم تماشاگران این شهر از جمله «بلبل دریاچه» بود و شاهد اجرای 23 نمایش با موضوع‌هایی متفاوت و متنوع شد.

|

نظرات کاربران