در حال بارگذاری ...
رضا دهبانی‌پور در مراسم اختتامیه بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر استان گفت:

تئا‌تر کهگیلویه‌ و بویراحمد متوقف نمی‌شود

به گزارش سایت ایران تئاتر، رضا دهبانی‌پور در مراسم اختتامیه بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر استان  کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان، هنردوستان، نمایشنامه‌نویسان و بازیگران استان تقدیر کرد و گفت: تئا‌تر فجر استانی ظرفیت بزرگی برای استعداد‌ها دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از معاونان، مسئول انجمن هنرهای نمایشی، معاونت هنری، روسای ادارات ارشاد شهرستان‌ها و همه کسانی در این محیط هنری همکاری و تلاش دارند، قدرانی کرد و گفت: استان ما باید همواره در تئا‌تر کشور بدرخشد که این امر وامدار زحمات اهالی تئا‌تر است.

او با بیان این‌که از میان آثار ارائه شده در سراسر استان، ۹ نمایش برگزیده و در مرحله استانی ارزشیابی و بازبینی شدند، گفت: هیئت داوران پس از ازرشیابی آن‌ها،‌ سه اثر را به عنوان کارهای بر‌تر انتخاب و جهت حضور در جشنواره بین‌المللی فجر معرفی‌کردند.

دهبانی‌پور با اشاره به اینکه تمامی آثار ارائه شده با ارزش و پرمحتوا بودند، گفت: باید توجه داشت که باید از میان این آثار تنها چند اثر به عنوان کار بر‌تر انتخاب شده و معرفی شود و علی‌رغم اینکه از هر استان تنها دو اثر انتخاب می‌شد به دلیل کیفیت بالای نمایش‌ها در استان ما، هیات داوران سه نمایش را انتخاب و معرفی کردند.

او ادامه داد: نمایش «ده هزار و یک شب» نوشته صابر محمدی و کارگردانی مهرداد علی‌پور، «آنتولوژی صبح فرحناک یک چاقو» نوشته و کارگردانی رضا گشتاسب و «وقتی که باد سرودش را می‌خواند» نوشته اورنگ نارکی و کارگردانی مسلم نارکی، به عنوان سه نمایش بر‌تر جهت شرکت در جشنواره بین‌المللی فجر انتخاب شدند.

این مسئول فرهنگی گفت: امیدوارم کارهایی که انتخاب و جهت حضور در جشنواره بین‌‌المللی تئاتر فجر معرفی می‌شوند به خوبی بیانگر توانایی و استعداد هنرمندان این استان باشند.

دهبانی پور خلاقیت و نوآوری در کارهای ارائه شده توسط هنرمندان استان را برجسته و ملموس عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه از لحاظ مالی در شرایط بسیار بدی هستیم و اعتباری برای این کار در نظر گرفته نشده، اما چون این هنر در حال حرکت به سمت جلو است وظیفه خود می‌دانم اعتبار آن را تامین کنم.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم

سیدحسین فدایی‌حسین: اولویت انتخاب آثار تکنیک و فرم اجرا بود
گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم

سیدحسین فدایی‌حسین: اولویت انتخاب آثار تکنیک و فرم اجرا بود

سید حسین فدایی‌حسین، عضو هیئت انتخاب بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در مورد معیارهای داوری آثار راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره، می‌گوید در درجه اول کیفیت هنری اثر اهمیت داشت و در مراتب بعدی به جنبه‌های دیگری مانند مفهوم، محتوا و طرح مسائل روز توجه شده است، ...

|

نظرات کاربران