در حال بارگذاری ...

نهمین جشنواره تئا‌تر استان خراسان جنوبی به پایان رسید

اختتامیه نهمین جشنواره تئا‌تر استان خراسان جنوبی پنجشنبه ۱۶ مهرماه برگزار شد.

به گزارش سایت ایران تئا‌تر، در این مراسم که در محل مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد قاین برگزار شد، احمد محبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: همه ما وقتی بحث تئا‌تر به میان می‌آید می‌گوییم تئا‌تر یک زندگی است و تئا‌تر را زندگی می‌دانیم و ملت و سرزمینی که تئا‌تر ندارد، از یک آئینه شفاف و زلال محروم هستند.

او افزود: نمایش، ریشه در دین و تفکر دینی مان و بزرگان ما هم، از نمایش برای انتقال مفاهیم بهره می‌بردند و از آن استفاده می‌کردند.

محبی با بیان اینکه امسال از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال تئا‌تر معرفی شده است، گفت: این امر می‌تواند محمل خوبی باشد تا بتوانیم به هنر ماندگار و بهینه خودمان بپردازیم و توجه و عنایت بیشتری به آن داشته باشیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: تئا‌تر ظرفیت‌های بسیار خوبی برای انتقال مفاهیم به دیگران و به‌خصوص نسل جوان در جامعه دارد و بازیگران بزرگ و شخصیت‌هایی که در تلویزیون فعالیت دارند همیشه افتخارشان این است که روزی خاک صحنه تئا‌تر را خورده‌اند و همیشه پیشه و افتخارشان را به اینکه کارشان را از تئا‌تر شروع کرده‌اند می‌دانند و از تئا‌تر به عنوان مادر هنر‌ها یاد می‌کنند.

در پایان مراسم هیات داوران، محمدعلی شهنی‌ دشت‌گلی، علی ایزدی و حسن رونده پس از قرائت بیانیه، منتخبین جشنواره را به شرح زیر اعلام کردند:

بروشور: هیات داوران از انیس محمدی و وحید نیک‌بخت برای طراحی بروشور نمایش «بوی بتادین از فردوس» تقدیر به عمل آورد و با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از فاطمه حسینی طراح بوشور نمایش «نامه‌های خیابان نسترن» را به عنوان برگزیده معرفی کرد.

طراحی نور: تقدیر هیات داوران به همراه جایزه نقدی از حسین ابراهیمی برای نور‌پردازی نمایش «بوی بتادین» از فردوس تعلق گرفت.

طراحی صحنه: رتبه سوم طراحی صحنه به همراه جایزه نقدی به میثم صدرا برای طراحی صحنه نمایش «سرتیغ» از بیرجند.

رتبه دوم طراحی صحنه به همراه لوح تقدیر وجایزه نقدی به حسین ابراهیمی برای نمایش «بوی بتادین» از فردوس اهدا شد.

رتبه اول طراحی صحنه به همراه دیپلم افتخار، تندیس و جایزه نقدی به حسین یوسفی برای نمایش «مکعب» از بیرجند اهدا شد.

موسیقی: لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به حمید ایرانپناه برای ساخت موسیقی نمایش «بوی بتادین» از فردوس اهدا شد.

هیات داوران در بخش بازیگری از دو بازیگر نوجوان جشنواره عماد حبیبی برای بازی در نمایش «آنچه می‌شنوی ساز کج کوک سکوت است» از بیرجند و دریا حسین‌زاده برای بازی در نمایش «سرتیغ» با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیرکردند.

بازیگری زن: تقدیر از فاطمه مختاری برای بازی در نمایش «مکعب» از بیرجند.

رتبه سوم بازیگری زن مشترکا به همراه جایزه نقدی به فهیمه هرمزی برای بازی در نمایش «سرتیغ» از بیرجند و ریحانه سادات‌حسینی برای بازی در نمایش «نامه‌های خیابان نسترن» از بیرجند اهدا شد.

رتبه دوم بازیگری زن با اهدا لوح تقدیروجایزه نقدی، به پروین طالبی برای بازی درنمایش «زندگی به غایت کوکو سبزی» از بیرجند اهدا شد.

رتبه اول بازیگری زن به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ناهید قلی‌زاده برای بازی در نمایش «بوی بتادین» از فردوس اهدا شد.

بازیگری مرد:هیات داوران از ناصر قوی برای بازی در نمایش «خرگوش سفید با چشمان قرمز» از قاین و رضا عبدالهی برای بازی در نمایش «سرتیغ» از بیرجند تقدیر کردند.

رتبه سوم بازیگری مرد مشترکا به همراه جایزه نقدی به مصطفی پروین برای بازی در نمایش «بوی بتادین» از فردوس و مجید یحیایی برای بازی در نمایش «نامه‌های خیابان نسترن» از بیرجند اهدا شد.

رتبه دوم بازیگری مرد به همراه جایزه نقدی به ایمان گلرو برای بازی در نمایش «آنچه می‌شنوی ساز کج کوک سکوت است» از بیرجند اهدا شد.

رتبه اول بازیگری مرد به همراه دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به احسان محمدیان برای بازی در نمایش «نامه‌های خیابان نسترن» از بیرجند اهدا شد.

کارگردانی:

رتبه سوم کارگردانی به همراه لوح تقدیر وجایزه نقدی را مشترکا به حسین ابراهیمی برای کارگردانی نمایش «بوی بتادین» از فردوس و حسین عباس‌زاده برای کارگردانی نمایش «آنچه می‌شنوی ساز کج کوک سکوت است» از بیرجند اهدا شد.

رتبه دوم کارگردانی به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به مسعود رونقی برای کارگردانی نمایش «خرگوش سفید با چشمانی قرمز» از قاین اهدا شد.

رتبه اول به همراه دیپلم افتخار، تندیس جشنواره وجایزه نقدی به احسان محمدیان برای کارگردانی نمایش «نامه‌های خیابان نسترن» از بیرجند اهدا شد.

متن: هیات داوران ضمن تشکر از فعالیت روزبه حسینی، با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از حسین ابراهیمی برای نگارش نمایشنامه «نامه‌های خیابان نسترن» از فردوس، محسن حسین‌زاده برای نگارش نمایشنامه «سرتیغ» از بیرجند، حسین یوسفی و فاطمه مختاری برای نگارش نمایشنامه «مکعب» از بیرجند بدون اولویت تقدیر کردند.

هیات داوران با اهدا دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی از رضا گشتاسب برای نگارش نمایشنامه «خرگوش سفید با چشمانی قرمز» تقدیر کردند.

آثار برگزیده: هیات داوران پس از بحث و بررسی آثارارئه شده به اتفاق آراء، دو نمایش «نامه‌های خیابان نسترن» به کارگردانی احسان محمدیان از بیرجند و «خرگوش سفید با چشمانی قرمز» به کارگردانی مسعود رونقی از قاین را مشروط به رعایت نکات اصلاحی مکتوب هیات داوران،به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی کردند.




نظرات کاربران