در حال بارگذاری ...

همایش تئاتر عاشواییان از امروز در همدان برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان گفت: همایش تئاتر عاشوراییان از امروز شنبه 30 آبان‌ماه، به مدت شش روز در همدان برگزار میشود.

 به گزارش سایت ایران تئاتر، داوود ابوترابی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان، گفت: در همایش تئاتر عاشوراییان امسال، آخرین آثار مذهبی و عاشورایی هنرمندان حوزه نمایش استان در دو بخش صحنه‌ای و تعزیه(شبیه‌خوانی) از ٣٠ آبان تا پنجم آذرماه در مجتمع شهیدآوینی همدان روی صحنه می‌روند.

او با اشاره به همکاری سازمان بسیج هنرمندان و دفتر انجمن هنرهای نمایشی همدان برای برگزاری این همایش گفت: در روز نخست، نمایش «مرا همیشه گمشده‌ای بود» نوشته نیما بیگلریان و کارگردانی اکبر مرادی کامیاب با بازی رها اسکندری، محمد طالبی، سیدمهرداد حسینی و... برای علاقه‌مندان اجرا خواهد شد.

ابوترابی افزود: نمایشهای منتخب برای اجرا در ششمین دوره همایش تئاتر عاشورائیان همدان در دو سانس صبح (ویژه مدارس) و عصر (ساعت ١٦:٣٠) اجرا می شود وبازدید از اجراهای عصر برای عموم مردم آزاد است.

او با تاکید بر اینکه اجراهای صحنهای به صورت روزانه است، گفت: در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه این هفته و از ساعت ١٥:٣٠ گروه شبیهخوانی (تعزیه) سیدالشهدای شهر مریانج نیز به اجرای شبیه‌خوانی (به ترتیب) حضرت مسلم بن عقیل (ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حضرت علیاکبر(ع) در محوطه مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی خواهد پرداخت.

 رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان افزود: در روزهای آتی نیز به ترتیب نمایش‌های «در قاب ماه» به کارگردانی غلامرضا ناصری از تویسرکان، «راویان کربلا» به کارگردانی مهدی کوثری، نمایش «شهادت‌خوانی شمعون و شهرزاد» به کارگردانی محمد قاسمی از ملایر، نمایش «او می‌آید» به کارگردانی بهنام میرزائی و نمایش «دیار عاشقان» به کارگردانی حمیدرضا  علیخانی از رزن به صحنه خواهند رفت.




نظرات کاربران