در حال بارگذاری ...

پیوند فرهنگ و صنعت در پایتخت انرژی کشور

منطقه ویژه پارس در پایتخت انرژی کشور، در گردهمایی مدیران تئاتر میزبان معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل هنرهای نمایشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و ‌دبیر جشنواره تئاتر فجر می‌شود.

ایوب بنوی با اعلام این خبر گفت: گردهمایی روسای انجمن هنرهای نمایشی استان‌های کشور در روزهای 4 و 5 آذر ماه به میزبانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه برگزار خواهد شد.

رئیس روابط‌عمومی و امورفرهنگی منطقه ویژه پارس، ایجاد تعامل صنعت و فرهنگ در پایتخت انرژی کشور را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری در سازمان منطقه ویژه پارس دانست و گفت: این نشست در راستای ارتباط موثر بین صعنت و فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

بنوی برگزاری شش دوره جشنواره منطقه‌ای و استانی تئاتر دفاع مقدس در منطقه ویژه پارس را از عملکردهای این سازمان در حوزه‌ی هنر نمایش برشمرد و افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و فعال شدن انجمن نمایش منطقه ویژه پارس، امیدواریم بتوانیم برنامه‌های منسجم‌تری در این حوزه و با هدف کشف استعدادهای فرهنگی و هنری منطقه برگزار کنیم.

او افزود: ‌امیدواریم با همراهی مرکز هنرهای نمایشی بتوانیم در حوزه گسترش فعالیت‌های این هنر در این منطقه‌ی عظیم اقتصادی و انرژی که فعالانی از سراسر کشور در آن فعالیت می‌کنند، گام‌های مهم‌تری برداریم.

ایوب بنوی، با اشاره به نگاه ویژه مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و آموزشی، گفت: ‌با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده در منطقه و نگاه مدیریتی، در این منطقه فضا برای فعالیت‌ در حوزه تئاتر مهیاست.

در این گردهم آیی، روسای انجمن‌های هنرهای نمایشی 33 استان کشور، گرد هم میآیند تا در جریان جزئیات آییننامه جدید انتخابات انجمن‌های هنرهای نمایشی و نحوه سازمان‏دهی و رابطه آنها با انجمن هنرهای نمایشی ایران قرار گیرند.

 آییننامه جدید انجمنهای هنرهای نمایشی استانها که انتخاب هیات مدیره را از طریق انتخابات و با حضور هنرمندان و گروههای نمایشی تعریف کرده است، ارتباط دو سویه انجمن و گروههای تئاتر را شکل خواهد داد.

گردهمایی مدیران تئاتر کشور با سخنرانی معاون هنری وزیر ارشاد روز چهارشنبه 4 آذرماه، در مرکز همایش‌های خلیج فارس منطقه ویژه پارس برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

در نخستین کارگاه نقد و بررسی جشنواره پانتومیم مطرح شد

ایده‌های خوب و لزوم توجه به تکنیک
در نخستین کارگاه نقد و بررسی جشنواره پانتومیم مطرح شد

ایده‌های خوب و لزوم توجه به تکنیک

دو عضو هیئت منتقدان دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان در نخستین کارگاه نقد و بررسی و تحلیل آثار با اشاره به ایده‌های خوب آثار از لزوم توجه به تکنیک در اجرای پانتومیم گفتند.

|

در نخستین کارگاه جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان مطرح شد

استفاده سلیقه‌ای از موسیقی بومی در نمایش‌ آسیب‌زننده است
در نخستین کارگاه جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان مطرح شد

استفاده سلیقه‌ای از موسیقی بومی در نمایش‌ آسیب‌زننده است

کیارش میرمحمدرضایی، مدرس موسیقی و آهنگساز فعال در حوزه هنرهای نمایشی  با بیان این‌که موسیقی می‌تواند بیان‌کننده هویت فردی و یا اجتماعی انسان‌ها باشد، گفت استفاده سلیقه‌ای و بومی از موسیقی در نمایش از آسیب‌زننده‌ترین موضوعات حوزه تئاتر است. 

|

نظرات کاربران