در حال بارگذاری ...

ساناز بیان با «آبی مایل به صورتی» می‌آید

ساناز بیان که این روزها نمایشنامه هتلی‌های او به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ در تالار سمندریان روی صحنه است، قصد دارد سال آینده نمایش «آبی مایل به صورتی» را روی صحنه ببرد.

ساناز بیان در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایران تئاتر گفت: این روزها مشغول نوشتن نمایشنامه‌ای با عنوان «آبی مایل به صورتی» هستم، این نمایشنامه مستند اجتماعی است و بیشتر حال و هوای داستانی دارد وفقط مستند نیست. فضای این اثر انتقادی است و امیدوارم بتوانم سال آینده آن را روی صحنه ببرم.

او افزود: «آبی مایل به صورتی» چهار شخصیت دارد و فضای آن فراتر از فضای رئالیستی است و ترجیح می‌دهم تا زمانی که شرایط روی صحنه رفتنش فراهم نشده درباره جزئیات این اثر صحبت نکنم. این نمایشنامه هشتمین اثری است که از من روی صحنه می‌رود و کارگردانی آن را خودم برعهده خواهم داشت.

نمایشنامه‌نویس «هتلی‌ها» ادامه داد: همچنین قصد دارم سال آینده دوباره نمایشنامه «خانه عروسک» ایبسن را روی صحنه ببرم. این نمایش سال 1385 در سالن قشقایی به صحنه رفته و چندین اجرای موفق نیز در بلغارستان و شهرهای مختلف نروژ داشته است.

به گفته بیان؛ او در ترجمه و اجرای نمایش خانه عروسک تلاش کرده روح اصلی کار را حفظ کند و با متن، برخورد تجربه‌گرا داشته باشد.

بیان درخصوص اجرای نمایش هتلی‌ها در بخش تازه بیست‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر گفت: با توجه به اینکه این نمایشنامه توسط حمیدرضا آذرنگ این روزها روی صحنه است، عملا امکان این وجود نداشت که من آن را در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه ببرم از این رو از حضور در جشنواره انصراف داده‌ام. اما اگر آذرنگ کارگردان این نمایش موافق باشد، آن را در بخش مرور جشنواره بر روی صحنه خواهد برد.

«هتلی‌ها» که از هفتم آبان هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفته و این نمایش روایت سرگردانی‌های جهان امروز  است، روایتی از ویرانی دیروزها و حیرانی امروزها که با حضور و نقش‌آفرینی حمیدرضا آذرنگ، نسیم ادبی، سام کبودوند، بهاره کیان‌افشار، آیه کیان‌پور، ستایش محمودی و آناهیتا همتی روی صحنه رفته است.




نظرات کاربران