در حال بارگذاری ...

اجرای «لانه خرگوش» 17 آذر به پایان می‌رسد

نمایش «لانه خرگوش» نوشته دیوید لیندزی ابر، به کارگردانی فریبرز کریمی که  از 27 آبان‌ماه در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه رفته، تا 17 آذرماه اجرا می‌شود.

فریبرز کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایران تئاتر گفت: نمایش «لانه خرگوش» نمایشی است که گروه بوهمی برای شانزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی روی صحنه برد. این نمایش در جشنواره با اقبال خوبی روبه‌رو و نامزد دریافت چند جایزه هم شد. همان زمان برای اجرای صحنه‌ای این نمایش تلاش کردیم و با گذشت دو سال، آبان‌ماه امسال فرصت اجرای این نمایش فراهم شد.

او افزود: پیش از این یک گروه، این نمایشنامه را در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه برده و یک گروه دیگر تنها یک اجرای صحنه در ساری داشته‌اند، بنابراین این نمایش برای نخستین بار است که اجرای عمومی می‌شود.

کریمی درباره دلایلش برای انتخاب نمایشنامه «لانه خرگوش» گفت: موضوعی که در این نمایشنامه مطرح می‌شود بسیار جهان‌شمول است و در هر زمان و مکانی می‌توان آن را روی صحنه برد، از این رو این متن را برای اجرا انتخاب کردیم. این نمایشنامه پیش‌تر ترجمه شده بود اما به نظرم این ترجمه کاستی‌هایی داشت، از این رو کیوان سرشته نمایشنامه را دوباره ترجمه کرد.

او درباره شیوه اجرای نمایش «لانه خرگوش» گفت: برای اجرای این نمایش به متن اصلی نمایشنامه وفادار بوده‌ایم و یک اجرای رئالیستی را شاهدیم. در طراحی صحنه مینیمال پیش رفته‌ایم و دکور بسیار کاربردی است؛ یک میز و مبل که نمادی از یک خانواده است.

«لانه خرگوش» درباره خانواده‌ای است که پسر چهار ساله‌شان در تصادف رانندگی مرده و آن‌ها هنوز بعد از هشت ماه با این ماجرا دست و پنجه نرم می‌کنند. این نمایش، پیش از این در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی سال 92 اجرا و نامزد دریافت جایزه در بخش‌های کارگردانی، بازیگری زن، طراحی صحنه، طراحی لباس، موسیقی و پوستر شد.

در این نمایش 80 دقیقه‌ای شکیبا فدایی، مینا زمان، حسام محمودی، نوشین مسعودیان و سینا بالاهنگ به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین، مدیر اجرایی: آوا درویشی، دستیار کارگردان: طاها سرایی، طراحان صحنه: نیما تبریزی و آرزو خزان‌بیک، طراح لباس: نسرین خرمی، آهنگساز: سارا بیگدلی شاملو، طراح گریم: حسانه فرقانی، طراح گرافیک: پرناز کریمی، منشی صحنه: ملینا آل علی، مدیر تبلیغات: نوید آغاز، مدیر روابط عمومی: امیر پارساییان‌مهر گروه اجرایی این نمایش را تشکیل می‌دهند.

کریمی درباره سایر فعالیت‌های گروه بوهمی گفت: نمایش «در باب تفریحات سالم و غیر سالم» را که کار مشترکی میان گروه بوهمی و پدال بود، سال 1392 در جشنواره تئاتر دانشگاهی روی صحنه بردیم و تابستان امسال هم در جشنواره تئاتر دانشگاهی آمستردام روی صحنه رفت. قصد داریم تا پایان سال این نمایش را اجرا کنیم.

او افزود: همچنین نمایشنامه «پینوکیو» را نوشته‌ام که شیما عرب، از اعضای گروه بوهمی، پس از پایان جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در تماشاخانه انتظامی کارگردانی می‌کند.

 «لانه خرگوش» کاری از گروه تئاتر بوهمی است که تا 17 آذر، هر شب ساعت 20 در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود.




نظرات کاربران