در حال بارگذاری ...

سفرهای زمستانی تریلی نمایش سیار کانون آغاز می‌شود

تریلی نمایش سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سفرهای زمستانی خود، دو نمایش را به استان‌های مختلف کشور می‌برد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، نمایش «مهر و ضحاک» به کارگردانی میترا شجاعی و «تکه زمینی به اندازه پوست گاو» به نویسندگی و کارگردانی مهدی مقیمی ‌اسفندآبادی و محسن صفری در آذر و دی 94 برای کودکان و نوجوانان استان‌های ایلام، خوزستان، بوشهر، بندرعباس و زاهدان اجرا می‌شوند.

نمایش «مهر و ضحاک» نوشته آتسا شاملو از روز 29 آذر تا سوم دی در استان‌های ایلام و خوزستان در دو نوبت صبح و بعدازظهر اجرا می‌شود.

قاسم طاهراحمدی، مهدی زمین‌پرداز و میترا شجاعی در این نمایش بازی می‌کنند و انتخاب موسیقی و طراحی دکور و بروشور آن را رامین کاظمی به عهده دارد.

داستان این نمایش از آن‌جایی آغاز می‌شود که ضحاک برای سیرکردن مارهای دوش خود به دنبال جوانانی می‌گردد تا مغز آنان را خوراک مارهای خود کند. فرانک مادر فریدون برای این‌که فرزندش در دام ضحاک گرفتار نشود او را به نگهبان جنگل می‌سپارد و او دور از چشمان سربازان ضحاک بزرگ می‌شود.

تریلی سیار به سرپرستی حسین اسدپور با نمایش «تکه زمینی به اندازه پوست گاو» از هشتم تا 23 دی به استان‌های بوشهر، بندرعباس و زاهدان سفر می‌کند.

این نمایش از تازه‌ترین تولیدات مرکز تولید تئاتر کانون است که سال‌ها در کتاب درسی پنجم ابتدایی مورد مطالعه کودکان بوده است.

محسن صفری، یاسر انصاری‌شاد، عباس شاه‌چراغی و مهدی مقیمی ‌اسفندآبادی بازیگران این نمایش هستند.

در نمایش «تکه زمینی به اندازه پوست گاو» حاکمی می‌خواهد به روستایی خوش آب و هوا حمله کند و آن را به تصرف خود درآورد. حاکم برای امتحان اهالی روستا یک مسابقه برگزار می‌کند که در آن پیر و بزرگ روستا باید به سوال مسابقه پاسخ دهد و این مساله خود ماجراهایی را به وجود می‌آورد.

در ادامه سفر تریلی نمایش سیار، استان‌های خراسان ‌شمالی، سمنان و مرکزی هم از این نمایش‌ها بهره‌مند خواهند شد.

 




نظرات کاربران