در حال بارگذاری ...

برای اجرای”با کاروان سوخته” به زودی به آلمان باز می‌گردم

”باد زرد” را که سال‌ها قبل نوشته‌ام به زندگی ونسان ونگوگ می‌پردازد. متن آن در آلمان چاپ شده و در سال ۲۰۰۳ یک گروه نمایش آلمانی آن را با شیوه عروسکی در فستیوال تئاتر روسیه سفید اجرا کرد که متن، موفق به کسب دو جایزه جهانی شد. اما این امکان وجود دارد که نمایش”باد زرد” برای حضور در جشنواره تئاتر عروسکی تهران در شهریور ماه به تهران دعوت شود، با این حال این امر مستلزم این است که گروه آلمانی من از نظر زمان، امکان اجرای نمایش را در ایران داشته باشند.

نمایش”با کاروان سوخته” به کارگردانی علیرضا کوشک‌جلالی برای چهارمین بار در شهر بن آلمان اجرا می‌شود.
به گزارش سایت ایران تئاتر، ”با کاروان سوخته” از جمله نمایشنامه‌هایی است که جلالی سال‌ها قبل آن را به زبان آلمانی نوشته بود. اما حالا به جز اجرای آن در آلمان قرار است متن توسط نشر قطره هم منتشر شود.
جلالی در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، با اشاره به تقاضاهایی که برای اجرای مجدد این نمایش شده، گفت:«10 روز پس از اجرای نمایش”موسیو ابراهیم و گل‌های قرآن” برای اجرای”با کاروان سوخته” به آلمان سفر می‌کنم و احتمالاً با همین نمایش در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز شرکت خواهم کرد.»
جلالی با اشاره به این که نمایش”با کاروان سوخته” بیش از 10 سال است که در آلمان، سوئیس و اتریش در حال اجراست تصریح کرد:«در حال حاضر متن در آمریکا و کانادا برای اجرا در حال ترجمه است و امکان دارد به عنوان نویسنده و یا کارگردان در زمان اجرای نمایش به این کشورها سفر کنیم.»
جلالی سپس از چاپ نمایشنامه‌”موسیو ابراهیم و گل‌های قرآن” خبر داد و گفت:«نمایش”موسیو ابراهیم و گل‌های قرآن” را در دو ورسیون داستانی و نمایشنامه به فارسی ترجمه کرده و برای چاپ به نشر قطره ارائه کرده‌ام. همچنین به زودی نمایشنامه”همزاد” را که سال‌ها قبل به زبان آلمانی نوشته‌ و به فارسی ترجمه کرده‌ام نیز توسط نشر قطره چاپ خواهد شد.»
این کارگردان تئاتر در ادامه به اجرای احتمالی نمایش”باد زرد” در جشنواره عروسکی اشاره کردو خاطر نشان کرد:«این نمایشنامه را که سال‌ها قبل نوشته‌ام به زندگی ونسان ونگوگ می‌پردازد. متن آن در آلمان چاپ شده و در سال 2003 یک گروه نمایش آلمانی آن را با شیوه عروسکی در فستیوال تئاتر روسیه سفید اجرا کرد که متن، موفق به کسب دو جایزه جهانی شد. اما این امکان وجود دارد که نمایش”باد زرد” برای حضور در جشنواره تئاتر عروسکی تهران در شهریور ماه به تهران دعوت شود، با این حال این امر مستلزم این است که گروه آلمانی من از نظر زمان، امکان اجرای نمایش را در ایران داشته باشند.»