در حال بارگذاری ...

نگاهی به شبکه‌های اجتماعی در نمایش «B5-6»

نمایش «B5-6» به کارگردانی فرزام رنجبر تا پایان اسفندماه در تالار مولوی اجرا می‌شود.

فرزام رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایران تئاتر گفت: نمایش «B5-6» نوشته امیر نوروزی است و عنوان‌اش بر اساس فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی انتخاب شده است. داستان نمایش درباره فردی به نام آقای مسرور است که در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده می‌خواهد به صورت آنلاین دست به انتحار بزند و با طرح این موضوع هوادارانی پیدا می‌کند و یک شرکت تبلیغاتی  برای کسب درآمد از راه تبلیغات حامی مالی او می‌شود.

به گفته کارگردان، موضوع این نمایش به گونه‌ای است که همه اقشار جامعه، چون با شبکه‌های اجتماعی سر و کار دارند، می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و از آن لذت ببرند.

رنجبر گفت: جنبه سرگرمی تئاتر برای من حائز اهمیت است و این نمایش در حالی که می‌تواند پیامش را به مخاطب برساند، هم‌زمان نیز او را به خنده وامی‌دارد.

به گفته این کارگردان، تمام اتفاقات این نمایش فکاهی در یک مکان که شخصیت اصلی نمایش باید برای مدتی در آن نگهداری شود، می‌گذرد و در آن شاهد تغییر صحنه در طول اجرا نخواهیم بود. حادثه اصلی نمایشنامه خودکشی آنلاین آقای مسرور است، اما نمایش دنیای وارونه و بیگانه‌ای را می‌سازد که در آن اتفاق‌های ساده و پیش پا افتاده، فاجعه‌های خنده‌دار و خوفناکی را پیش می‌آورد که به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیست.

«B5-6» پیش از این در جشنواره تئاتر دانشگاهی و سی‌و‌چهارمین جشنواره تئاتر فجر روی صحنه رفته است.

پویا نوروزی، آهنگساز، امید اکبری، مدیر طراحی، حسین صحرایی، طراح صحنه، نسا قلی‌پور، طراح لباس، احمد سلگی، طراح نور، نگار زاغیان، مشاور کارگردان، نیکا زندی و امیر اکبری، دستیاران کارگردان و فرشته پاشایی، طراح گریم، و مجتبی پیرزاده، امیر نوروزی، وحید منتظری و ایمان عزیزی بازیگران این نمایش هستند.

 




نظرات کاربران