در حال بارگذاری ...

اجرای «کشتن کفتر چاهی» به تعویق افتاد

نمایش «کشتن کفتر چاهی» که قرار بود از هفتم اسفند در سالن آفتاب اجرا شود، به دلیل صادر نشدن مجوز سالن تئاتر، لغو شد.

رضا حداد، کارگردان نمایش «کشتن کفتر چاهی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایران تئاتر گفت: همه سالن‌های تئاتری که مجوز نگرفته‌اند، اجازه اجرا نخواهند داشت. اجرای نمایش «کشتن کفتر چاهی» هم تا زمانی که اداره اماکن با وزارت ارشاد مسأله‌شان را درباره تماشاخانه‌های خصوصی حل نکنند، به تعویق افتاده و احتمالاً اوایل سال بعد در همین تالار اجرا می‌شود.

حداد با اشاره به این‌که وجود قانون برای تماشاخانه خصوصی مسأله مهمی است، گفت: تا زمانی که وضعیت قانون‌گذاری برای سالن‌های خصوصی تئاتر مشخص نشود، این سالن‌ها نمی‌توانند فعالیت کنند. قرار است مراحل قانونی برای راه‌اندازی تماشاخانه خصوصی تدوین شود. شاید این‌گونه مشکلات مجوز برای تئاترهای خصوصی حل شود.

این کارگردان در پاسخ به این‌که چرا در جشنواره اجازه اجرای این نمایش در همان تالار داده شد، گفت: در جشنواره، ما اجراهای محدودی داشتیم اما برای اجرای عمومی نیاز به مجوز هست.

او ادامه داد: گفته شده که جلسه هماهنگی بین وزارت ارشاد و اداره اماکن همین ماه برگزار و سیاست‌گذاری‌ها برای سالن‌های خصوصی تئاتر مشخص می‌شود.

«کشتن کفتر چاهی» نوشته محمد چرمشیر و با تهیه‌کنندگی کمپانی آفتاب، پیش از این در بخش «به علاوه فجر» جشنواره سی‌و‌چهارم تئاتر فجر در سالن تازه‌تأسیس آفتاب اجرا شد. قرار بود از 28 بهمن اجرای عمومی این نمایش آغاز شود که به هفتم اسفند‌ماه و در نهایت به سال آینده موکول شد. این در حالی است که تبلیغات این نمایش مدتی است در سطح شهر آغاز شده است.

 




نظرات کاربران