در حال بارگذاری ...

«از طهرون تا تهران» در رادیو نمایش

برنامه‌ رادیویی «از طهرون تا تهران» با هنرنمایی بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو در چندین  نقش متفاوت روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.
به گزارش سایت ایران تئاتر، حمیدرضا هدایتی طراح مجموعه‌ نمایشی «از طهرون تا تهران» ضمن اعلام این مطلب گفت: در این برنامه بازیگرانی را می‌خواستیم که بتوانند در نقش چند نفر بازی کنند و این بازیگران که از بین هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی انتخاب شده‌اند، توانسته‌اند با درک درست از شخصیت‌های نمایشی اجرای قابل قبولی ارائه دهند.
او افزود: از آن‌جا که بازیگران این مجموعه هرکدام مطالب مختلفی را درباره تهران قدیم خوانده و دیده‌اند، توانسته‌اند با بهرهگیری از تجربیات گذشته‌ خود، در اجرای نقش‌های این برنامه طوری قصه‌ها را روایت کنند که انگار در تهران صدسال پیش رخ داده است. 
این هنرمند ادامه داد: اتفاقاتی که در پایتخت رخ می‌دهد چه درگذشته و چه امروز حائز اهمیت است چون در کل کشور تأثیرگذار است و بهنوعی این اتفاقات برای سایر شهرها الگوی رفتاری می‌شود. به تعبیری دیگر چون در تهران اقوام مختلفی حضور دارند بهنوعی می‌توان گفت، تهران، ایرانی کوچک است و ما در این برنامه سعی کرده‌ایم با پرداختن نمایشی به آداب و رسوم و مسائل تهران قدیم، رضایت شنوندگان رادیو نمایش را جلب کنیم.
حمیدرضا هدایتی  درباره گزارشگری این برنامه، خاطرنشان کرد: گزارشگری زبان گویای برنامه‌های رادیو و تلویزیون است و امیدوارم که در آینده بیش از پیش به آن توجه شود. من خود را گزارشگر نیز میدانم و ارتباط گرفتن با مردم را بسیار دوست دارم، حتی بسیاری از مواقع بعضی از دوستانم میگویند که من از گزارش بسیار تأثیر گرفته‌ام.
حمیدرضا هدایتی  که سال‌ها بهعنوان گوینده، گزارشگر و بازیگر  در عرصه‌های مختلف تئاتر،  سینما، رادیو و تلویزیون حضوری فعال دارد، در پایان تاکید کرد: هرکدام از گزارش‌هایی که تولید کرده‌ام، بهنوعی نمایش رادیویی کوتاهی است که مقدمه، میانه و پایان دارد و با توجه به تجربه‌ای که در گزارشگری کسب کرده‌ام، به این نتیجه رسیده‌ام که گزارش نمایش‌گونه تأثیر دوچندانی بر مخاطبان می‌گذارد.
مجموعه رادیویی «از طهرون تا تهران» به تهیهکنندگی ژاله محمدعلی، نوشته سیدمهرداد ضیایی و ژیلا تقی‌زاده و با هنرنمایی بازیگرانی چون فریبا متخصص، علی میلانی، محمد آقا محمدی، نوشین حسنزاده، میر طاهر مظلومی، راضیه مومیوند، معصومه عزیز محمدی، محمدرضا علی، سیما خوش چشم، مجتبی طباطبایی و تعداد دیگری از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو در رادیو نمایش تولید شده است.
این برنامه  به صدابرداری پیروز صدرایی  و افکت نازنین حسنپور و نرگس موسی‌پور، روزهای پنجشنبه و جمعه، ساعت 20 از رادیو نمایش پخش می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران