در حال بارگذاری ...
خسرو حکیم رابط:

مجموع کامل آثارم منتشر می شود

خسرو حکیم رابط، نمایشنامه نویس پیشکسوت از انتشار مجموعه کل آثارش در نشر روزبهان خبر داد.

خسرو حکیم رابط در گفتگو با خبرنگار ایران تئاتر درباره انتشار مجموعه کامل آثارش گفت: انتشارات نمایش سال 93 دو کتاب  «خجالت بکشید آقای ترحم» و «بینقاب» را از من منتشر کرد اما مجموعه کامل کتاب‌هایم  که مجموعه‌ای از همه نوشته‌ها و آثارم است، قرار است در 5 جلد توسط انتشارات روزبهان منتشر شود.

حکیم رابط گفت: پیش از این هم نشر قطره مجموعه‌ای از آثارم را منتشر کرد که در بازار نشر چیزی از آن باقی نمانده البته در این مجموعه تازه که انتشارات روزبهان منتشر خواهد کرد، 2 فیلمنامه به جلد فیلمنامه‌ها افزوده و چند نمایشنامه صحنه‌ای در کتاب نمایشنامه‌ها و چند نمایشنامه رادیویی هم به مجلد نمایشنامه‌های رادیویی که پیش ازاین توسط نشر قطره منتشر شد، افزوده شده است. این مجموعه  قرار است حداکثر تا نمایشگاه کتاب منتشر شود.

حکیم رابط  درباره مجموعه نمایشنامه‌های رادیویی‌اش گفت: من 80 نمایشنامه رادیویی برای رادیو نوشته‌ام که نتوانستم تعداد زیادی از آنها را از آرشیو رادیو جمع آوری کنم و کتاب «خجالت بکشید آقای ترحم» مجموعه تنها 10 نمایشنامه رادیویی است به شیوه آموزشی. منظورم از آموزشی این است که این نمایشنامه‌ها برداشت‌هایی از داستان کوتاه هستند. به طور مثال نمایشنامه رادیویی «عطسه» برگرفته از داستان کوتاه عطسه نوشته چخوف است که در این کتاب هر دو هم داستان کوتاه و هم تبدیل شده آن به نمایشنامه رادیویی وجود دارد و مخاطب می‌تواند این دو را باهم قیاس کند و روند تبدیل شدن یک داستان را به نمایشنامه پیگیری کند.

این نمایشنامه نویس درباره این مجموعه کامل گفت: انتشارات روزبهان قرار است در 5 جلد، فیلمنامه‌ها، نمایشنامه‌های صحنه‌ای، نمایشنامه‌های رادیویی، بینقاب و مجموعه خاطرات همه این سال‌ها  که همگی حروفچینی و غلطگیری شده و آماده برای چاپ است که اگر سانسور نشود، این مجموعه مجموعه‌ای کامل از آثار من خواهد بود.

این استاد دانشگاه گفت: کتاب «بینقاب» حاصل 50، 60 سال کار مداوم و تجربه من در نوشتن نمایشنامه و تدریس است. این کتاب مجموعه مقالات، مطالب، نوشته‌ها، سخنرانی‌ها، اظهارنظرها و بیانیه‌های مختلف من در ۶۳ سال تدریس است، در انتشارات  نمایش منتشرشده که در آن مطالب بسیار متنوع و جامعی  درباره شیوه آموزش و نوشتن وجود دارد که می‌تواند برای دانشجویان و فعالان تئاتر کارآمد باشد.

 

 




نظرات کاربران