در حال بارگذاری ...
سیمین امیریان:

نمایش بر صحنه نمی‌برم، نمایشنامه منتشر می‌کنم

سیمین امیریان، کارگردان و نمایشنامه نویس گفت: بر صحنه بردن یک نمایش نیاز به هماهنگی و تمرکز زیادی دارد و مدتی استدرگیر انتشار نمایشنامه‌هایی بودم که قرار است منتشر شوند.

سیمین امیریان در گفتگو با خبرنگار ایران تئاتر گفت: بهزودی4 تا از نمایشنامه‌هایم منتشر می‌شود اما درزمینه اجرای نمایش که نیاز به هماهنگی و تمرکز زیاد دارد، امیدوارم امسال امکان اجرای نمایشی که چندوقتی ست برای اجرا پیشنهاد داده ام، میسر شود.

این کارگردان درباره انتشار نمایشنامه‌هایش گفت: نمایشنامه‌های«سایه‌ی پنهان»، «من و گربه پری»، «خوب دیگهچی می خوای؟» و «کهربا» نمایشنامه‌هایی هستند که قرار است از سوی نشر مه پار منتشر شود. این نمایشنامه‌ها  پیشازاین به زبان انگلیسی منتشرشده‌اند. «کهربا» نمایشنامه‌ای ست که پیشازایناجراشده ولی بقیه نمایشنامه‌ها تازه نوشتهشده‌اند. این نمایشنامه‌های همگی برای بزرگسال هستند و به شیوه رئالیستی نوشتهشده‌اند.

این نمایشنامهنویس و کارگردان با اشاره به اینکه شرایط سخت اقتصادی که بر روی اجرا و به صحنه بردن نمایش‌ها هم بی تأثیرنیوده است، گفت: این روزها با شرایط اقتصادی سختی که داریم باید برای به صحنه بردن نمایش اندیشید. بیشتر از 4 سال است که نمایشی بر صحنه نبرده‌ام. چند ماه پیش از سوی مرکز هنرهای نمایشی برای به صحنه بردن نمایشی از کارگردان‌هایی که چند سالی می‌شود کارنکرده‌اند تماس گرفتند و امیدوارم امسال امکان اجرای نمایشنامه‌ای که پیشنهاد داده ایم، میسر شود.

او با اشاره به اینکه 5نمایشنامه‌اش به زبان انگلیسی در خارج از ایران منتشر شده، گفت: بهزودییکنمایشنامه‌ام برای کودکان منتشر می‌شود.

دکتر سیمین امیریان تاکنون ۲۷ نمایشنامه را به رشته‌ی تحریر درآورده که اکثر آنها به  زبان انگلیسی ترجمهشده‌اند. از میان آنها،می‌توان به نمایشنامه‌هایسهگانهیمیتراس، کهربا، من و گربه‌ی پری، خب چی می خوای، سایه‌ی پنهان اشاره کرد.

 




مطالب مرتبط

پرهیز درام‌نویسان زن از الگوهای مردانه

پرهیز درام‌نویسان زن از الگوهای مردانه

سیمین امیریان: من در زمینه تأثیر حضور بانوان در عرصه هنرهای نمایشی به‌ویژه در بخش نمایشنامه‌نویسی بر این باورم که جامعه‌ای که پروسه پیشرفت را طی کرده و به شناخت درستی از جایگاه شخصیت‌های اجتماعی ...

|

نظرات کاربران