در حال بارگذاری ...
علیرضا اسماعیلی از اجرای «زخم هزار آواز» در اربیل گفت

«شازده کوچولو» در خیابان های سقز

علیرضا اسماعیلی که اواخر سال گذشته نمایش«زخم هزار آواز» را در اربیل بر صحنه برد، از اجرای نمایش خیابانی «شازده کوچولو» و نمایش صحنه ای به نفع معلولین بهزیستی در ایام نوروز در شهر سقز خبرداد.

علیرضا اسماعیلی، نویسنده و کارگردان نمایش«زخم هزار آواز» و مسئول گروه آناهیتا در سقز در گفتگو با خبرنگار ایران تئاتر گفت: در ایام نوروز نمایش صحنه ای «شازده کوچولو» را در سقز اجرا کردیم که با استقبال مخاطبان مواجه شد.همچنین نمایشی صحنه ای را به نفع معلولین بهزیستی در ایام عید بر صحنه بردیم.

اسماعیلی که مسئول گروه تئاتر آناهیتا در سقز است، با اشاره به فعالیت های این گروه و اجرای 23 نمایش صحنه ای و خیابانی گفت: گروه آناهیتا از سال 72 آغاز به کار کرده و هم اکنون با درجه«ب»  در سقز مشغول فعالیت است.این گروه بیش از 100 عضو دارد و چندین کارگردان هم مشغول به فعالیت در این گروه هستند.

او ادامه داد: نمایش«زخم هزار آواز» هم که در جشنواره تئاتر کردی سال گذشته منتخب شده بود، به عنوان سفیر صلح دی ماه سال پیش در کردستان عراق در 3 روز متوالی اجرا کردیم.همچنین26 اسفند سال پیش نیز این نمایش برای اجرا در سالگرد بمباران حلبچه دعوت شد اما به دلیل عدم حضور بازیگر اصلی این نمایش، شرکت در این برنامه میسر نشد.

نمایش ” برینی هه زار ئاواز ” در دوازدهمین جشنواره تئاتر کردی به عنوان تنها نماینده تئاتر سقز حضور داشت و توانست چهار جایزه به خود اختصاص دهد. این نمایش روایتی بر زندگی خانواده کرد کردستان عراق دارد که براثر جنگهای داخلی ونیز جنگ ایران و عراق از هم جدا شده و بعد از سالها بهم می رسند. در این نمایش، هیوا اسدبیگی, اسماعیل پاشایی, وریا شاکری و فروغ امجدی و ساریه امینی به ایفای نقش می پردازند.

 




نظرات کاربران