در حال بارگذاری ...

نخستین کتاب ولی الله شیراندامی منتشر شد

کتاب «تحلیل کارگردانی نمایشنامه مرگ پیشه‌ور» نوشته ولی الله شیراندامی از سوی انتشارات نمایش منتشر شد.

ولی الله شیراندامی در گفت وگو با خبرنگار ایران تئاتر گفت: کتاب «تحلیل کارگردانی نمایشنامه مرگ پیشه‌ور» حاصل سال ها پژوهش و تحقیق است که من به همراه همسرم افروز شیراندامی آن را نوشته ام  و این کتاب را بارها بازبینی و بررسی کرده ام و حتی حمید سمندریان این کتاب را مطالعه کرده اند  و آن را کتابی پژوهشی و آکادمیک عنوان کرده اند.

او افزود: در این کتاب من به تحلیل و بررسی اجراهایی که از نمایشنامه هایی آرتور میلر روی صحنه رفته ام پرداخته ام. نمایشنامه ها میلر همواره مورد توجه کارگردان ها قرار گرفته است و اجرای متعددی از آثار او توسط کارگردان های نسل های مختلف در ایران روی صحنه رفته است.

این کارگردان پیشکسوت افزود: در فصل دیگری از کتاب نیز به تحیل و بررسی نمایشنامه مرگ پیشه ور پرداخته ام وتمام عناصر این نمایشنامه را سطربه سطر تجریه و تحلیل کرده ام. این کتاب در304 صفحه  به همراه بیوگرافی آرتور میلر به همراه عکس منتشر شده است و توزیع آن از هفته آینده آغاز خواهد شد.

شیراندامی ادامه داد: این کتاب با حمایت معاونت توسعه و مدیربت منابع نیروی انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه هنرمندان پیشکسوت و همکاری انتشارات نمایش چاپ شده است و قرار است به مناسبت انتشار آن جشن رونمایی برگزار شود.

ولی‌الله شیراندامی نویسنده و بازیگر، در فروردین‌ماه سال ۱۳۱۰ در روستای شاهین تپه متولد شده است. وی دارای لیسانس تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است، همچنین دارای مدرک درجه یک کارگردانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. او در بیش از ۳۰ تئاتر، بازیگری و کارگردانی کرده است.

​ولی شیراندامی در کارنامه کاری خود بازی در فیلم‌هایی چون «غریبه و مه»، «شیر سنگی»، «گالان»، «بوی کافور، عطر یاس» و «خانه‌ای روی آب» را ثبت کرده است. «دلیران تنگستان»، «عیاران» و «امام علی (ع)» نیز از جمله مجموعه‌های تلویزیونی هستند که شیراندامی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است.




نظرات کاربران