در حال بارگذاری ...

زمان برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان تغییر کرد

زمان برگزاری چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان از خرداد ماه به آذرماه تغییر پیدا کرد.

به گزارش ایران تئاتر محمد تقی پور دبیر این جشنواره با اعلام این خبر گفت: بسیاری از گروه ها تقاضایشان بر این بود که جشنواره فرصت بیشتری به آنها بدهد. در بخش اساتید مشاور نیز قرار براین است که اساتید از بین دانشجویان تیمشان را انتخاب و اثری را روی صحنه ببرند. پس این موضوع می تواند برای دانشجویان یک کلاس درس باشد. وقتی دانشجویان فرصت بیشتری می خواهند، پس اساتید، هم نمی توانند خودشان را درگیر تقویمی کنند که کارایی لازم را ندارند.

وی افزود: تابستان زمان مناسبی که گروه ها کیفیت کارشان را بالا ببرند. ما در کنار گروه ها مشاور هم گذاشتیم در صورتی که تمایلی به استفاده از مشاور هم نداشته باشند، مشکلی نیست اما به هر حال کارشان مورد قضاوت و داوری قرار می گیرد و حضور مشاور در این راستا کمک می کند.

تقی پور ادامه داد: وقتی من به عنوان دبیر جشنواره مشکلات و سختی های تامین مالی را می پذیرم و از رئیس دانشگاه بابت تامین مالی جشنواره، قول مساعد گرفته ام این توقع را هم دارم که دانشجویان آثار با کیفیت ارائه بدهند. من در کنار دانشجویان خواهم بود و سعی می کنم مشکلاتشان رامرتفع کنم.

حسین دریس مدیر اجرایی این جشنواره نیز گفت: قبل از اینکه صرفا بخواهیم جشنواره ای برگزار کنیم، باید به کیفیت آن بیندیشیم. نه دبیرخانه و نه گروه ها در این مدت زمان کم نمی توانستند از ظرفیت شان به خوبی استفاده کنند و حالا این تغییر زمان فرصت مناسبی است.

بنابراین گزارش شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان بیانیه ای را بدنی شرح منتشر کرده است:  

احتراما بدینوسیله باستحضار می رساند که این شورا با بررسی شرایط مالی و اجرایی جشنواره از سویی و نیز شرایط آمادگی گروه های اجرایی متقاضی شرکت در جشنواره از سوی دیگر و نیز درخواست بسیاری از گروه ها برای فرصت بیشتر برای کسب آمادگی کامل جهت شرکت در بازبینی، به این جمع بندی رسید که زمان برگزاری جشنواره را از خرداد ماه به آذر ماه همین سال تغییر بدهد.

بدیهی است که هدف از این اقدام تقویت جشنواره هم به لحاظ اجرایی و هم آثار داخلی و خارجی می باشد و شک نداریم که تمامی عزیزان علاقه مند به این جشنواره برای عده ای از افراد شرکت کننده مخاطره آمیز و آزاردهنده است. از اینرو از تمامی افراد این گروه پوزش طلبیده و استدعا داریم که با جشنواره همنوا شده و با یاری یکدیگر و لطف خداوند جشنواره ای را برگزار کنیم که در خور شان دانشجویان و دانشگاه باشد. ان شاالله،

لازم بذکر می داند که در فراخوان تکمیلی که در تاریخ 11 اردیبهشت ماه منتش خواهد شد تمامی مسایل و موارد به اطلاع شما عزیزان خواهد سید. بدیهی است که تمام سعی خود را خواهیم نمود که گروه هایی که پیشتر پذیرفته اند با کمترین مشکل و دردسر مواجه گردند.

از تمامی عزیزان که در این مسیر با درک مشکلات جشنواره خویش ما را یاری و همراهی می کنند، سپاسگذاریم.

 




نظرات کاربران