در حال بارگذاری ...
در نشست کارگردان و عوامل اجرایی مطرح شد:

صور اسرافیل دغدغه روابط انسانی در جنگ را مطرح می کند

صبح امروز نشست خبری نمایش صور اسرافیل با حضور عوامل این نمایش برگزار شد.

 به گزارش ایران تئاتر، عامر مسافر آستانه کارگردان این نمایش گفت: برای این نمایش طرحی را در اختیار سیاوش پاکراه نویسنده متن گذاشتم. سپس متن چندین بار بازنویسی شد تا به نمایشنامه اصلی رسیدیم.

وی افزود: برخی رسانه ها درباره این نمایش نوشته اند که این یک نمایش جنگی است در حالی که اینطور نیست و تمرکز ما روی تاثیر جنگ در روابط انسانی است خصوصا که من کارگردانی هستم که نمی گویم حتما باید سالی یکبار کار کنم بلکه باید دغدغه آن داستان را داشته باشم.

وی درباره جاذبه های این نمایش برای مخاطبان تصریح کرد: متن و داستان یکی از جاذبه های داستان است. من هم سعی کردم در کارگردانی به سمتی بروم که مخاطب نمایش جذابی را ببیند خصوصا که نمایش ما 70 دقیقه طول می کشد و این زمان چندان برای مخاطب خسته کننده نیست.

سیاوش پاکراه نویسنده این نمایش نیز گفت: این داستان در ادامه روند همکاری های و من وعامر مسافر آستانه است. همان دغدغه ای که در همکاری قبلی مان نمایش پروانگی داشتیم، یعنی ارتباطات انسانی زیر فشار جنگ را در این نمایش نیز پی گرفتیم.

وی افزود: نمایش صوراسرافیل برداشتی آزاد از رمان دفتر بزرگ است اما دورترین حالت اقتباسی  از این کتاب است. در این نمایشنامه از کهن الگوهایی که در انجیل از زمان آفرینش انسان تا به الان هست ، استفاده شده است. پسر بچه ای به شهر جنگ زده ای وارد می شود و زندگی دوباره ای را به آن شهر می آورد و وقتی از شهر خارج می شود، نیز چنین اتفاقی می افتد و همه می دانیم روز قیامت دو بار در صور دمیده می شود و نام نمایش برگرفته از این موضوع است.

کاظم سیاحی بازیگر این نمایش نیز گفت: یکی از دلایل اصلی پذیرش این نقش دوستی و رفاقت با عامر و سیاوش  بود و اینکه می خواستم دوباره با آنها همکاری کنم ضمن اینکه این کاراکتر با دیگر نقش هایم فرق دارد و می تواند تجربه ای متفاوت برای من باشد.

ایلیا نصرالهی بازیگر کوک کار نیز گفت: من در این نمایش نقش پسر باهوشی را بازی می کنم که وارد شهر جنگ زده می شود. هر شب متن را می خواندم تا حفظ بشوم.

حسن جودکی مدیر تولید این نمایش نیز گفت: این نمایش شاید ظاهر پروژه سنگینی نباشد اما از لحاظ اجرایی پروژه سخت و پرهزینه ای است چون دکور سنگینی دارد البته خوشبختانه دکور پرتابل است و برای اجرا در شهرهای دیگر مشکلی بابت نقل و انتقالش نداریم.

صور اسرافیل با نگاهی به رمان دفتر بزرگ با بازی فاطمه نقوی، کاظم سیاحی، بهار کاتوزی، مهدی حسینی نیا، ایلیا نصراللهی به کارگردانی عامر مسافر آستانه و نویسندگی سیاوش پاکراه خرداد و  تیر 95 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود.

 




نظرات کاربران