در حال بارگذاری ...
علیرضا اسماعیلی خبرداد :

اقبال مردمی از نمایش خیابانی «پیکره» در کردستان عراق

نمایش خیابانی «پیکره» کاری از گروه آناهیتا با نویسندگی و کارگردانی علیرضا اسماعیلی در شهرهای مختلف کردستان عراق اجرا رفت و با اقبال مردمی روبرو شد.

نمایش خیابانی «پیکره» کاری از گروه آناهیتا با نویسندگی و کارگردانی علیرضا اسماعیلی در شهرهای مختلف کردستان عراق اجرا رفت و با اقبال مردمی روبرو شد.

علیرضا اسماعیلی کارگردان نمایش خیابانی پیکره ضمن اعلام این خبر به خبرنگار ایران تئاتر گفت: به دعوت کنسولگری جمهوری اسلامی ایران درکردستان عراقوباهمکاری مرکزهنرهای نملیشی اربیل  گروه نمایش آناهیتا  ازشهرستان سقز با نمایش خیابانی پیکره از ششم تا یازدهم اجراهای متعددی در شهرهای مختلف کردستان عراق داشت.

او افزود: گروه آناهیتا در روزهایی که در شهرهای کردستان عراق هر لحظه نیرهای داعش زندگی را بر مردم دشوار می کردند اجراهایی متعددی در شهرهای کردنشین داشت و هنگام آغاز اجرا به مخاطبانمان اعلام می کردیم که ما از ایران آمده ایم تا پیام صلح و دوستی را به مردم این سرزمین ها برسانیم.

اسماعیلی با اشاره به نمایش پیکره گفت: داستان این نمایش درباره نصب و پرده برداری از یک مجسمه در یکی از میادین شهر است. مجسمه هنوز کاملا خشک نشده و بنا به دلایلی مسولان شهر مجبورند که این مجسمه را در میدان نصب کنند، از این رو یک سرباز به عنوان نگهبان مجسمه گماشته می شود تا از مجسمه تا زمان خشک شدنش نگهداری کند. تمام کسانی که از این مجسمه دیدن می کنند از آن ایراد می گیرند و تصمیم می گیرند فرم مجسمه را بنا به نظر خود تغییر بدهند در نهایت این موضوع موجب می شود که از مجسمه جز مشتی گچ چیزی باقی نماند.

او درباره انتخاب این موضوع برای این نمایش گفت: موضوع این نمایش خیلی به اتفاقاتی که در خاورمیانه و منطقه کردستان می افتد شباهت دارد، همه درصد این هستند که براساس دیدگاه و نظر خود چهره این منطقه و ساکنان آن را تغییر دهند و همین امر موجب شده که همه چیز در معرض نابودی قرار گیرد.

اسماعیلی با بیان این مطلب که این نمایش در جشنواره تئاتر خیانانی مریوان نیز حایز مقام شده است گفت: طرح این نمایش هم از سوی کنسولگری ایران در کردستان و هم مرکز هنرهای نمایشی اربیل با اقبال روبرو شد و مردم نیز از این نمایش خیابانی استقبال کردند.نمایش پیکره درشهرهای  اربیل، سوران ، رواندوز و سلیمانیه هشت اجرا داشت و آن قدر این نمایش از سوی مخاطبان با اقبال روبرو شد که از سوی شهردار و فرماندار شهرهای یاد شده لوح تقدیر و هدایایی به اعضای گروه اهدا شد.

  در این نمایش کمال نوجوان،  وریا شاکری، مصطفی یاسینی، امین صادقی، هاوری رضایی،ساریه امینی، شریفه شیریان، میلاد یوسفی و علیرضا اسماعیلی ایفای نقش می کردند.




نظرات کاربران