در حال بارگذاری ...
اجرای همه تان منو می شناسید برای چهامین بار

سامان ارسطو با پرفورمنس «بی نام» به فانوس می رود

به گفته سامان ارسطو پرفورمنس «بی نام» که برگزیده جشنواره ایران و فرانسه است؛ پس از ماه مبارک رمضان برای ۳۰ شب در تماشاخانه فانوس اجرا می رود.

سامان ارسطو در گفت وگو با خبرنگار ایران تئاتر گفت: پرفورمنس فانوس برگزیده جشنواره ایران و فرانسه است که تنها یک اجرا در ایام جشنواره در تالار مولوی داشت، قرار بود که 15 شب در تالار مولوی روی صحنه برود اما شرایط اجرای عموم آن را فراهم نکردند از این رو تصمیم گرفتم این پرفورمنس را در تماشاخانه فانوس روی صحنه ببرم.

 

او افزود: این پرفورمنس درباره مشکلات یکی از اقشاری که  در جامعه به آن ها توجه نمی شود، است و شیوه اجرای آن به گونه ای است که از بیرون سالن شروع می شود و در سالن ادامه پیدا می کند. پیش بینی من برای مدت اجرا یک ساعت است، اما اگر مخاطب با اجرا همراهی نکند، مدت اجرا کوتاه تر خواهد شد.

 

به گفته سامان ارسطو این اجرا طراحی دکور و موسیقی ندارد. این پرفورمنس 15 اجرا جایزه جشنواره دارد و برای 15 اجرا نیز تمدید خواهد شد.

 

این کارگردان همچنین از تمرین یکی از گروه های نمایشی اش برای روی صحنه بردن یک تئاتر با شش داستان خبر داد و گفت: این نمایش نیز درباره داستان هایی از زندگی شش شخصیت از اقشار جامعه است که به آن ها اعتنایی نمی شود و از مناسبات اجتماعی پس زده شده اند.

 

ارسطو که همواره در نمایش هایی که روی صحنه می برد به موضوعات اجتماعی می پردازد و دوست دارد لایه های پنهان از اجتماع را به مخاطبانش نشان دهد وبا این کار تغییری در روندی مناسبات اجتماعی بوجود آورد، درباره انتخاب بازیگرانی از دل جامعه که برخی از آن ها خود با معظل پس زدگی روبرو هستند گفت: من همواره دوست دارم صدای کسانی باشم که در جامعه شنیده و دیده نمی شوند، از این باور برای مخاطب باور پذیرتر خواهد بود که گاه یکی از همین افراد که در جامعه نمی بینیم شان، نقش خودش را در نمایشی بازی کند.

 

او همچنین از تصمیم اش برای اجرای  مجدد نمایش همه تان منو می شناسید خبر داده و گفت: این نمایش که گوشه ای از زندگی و مشکلات مرا به نمایش می گذارد تاکنون سه بار اجرای عموم رفته است و بزودی برای چهارمین بار برای عموم اجرا خواهد شد.

 

ارسطو افزود: اما در این نمایش تغییراتی بوجود آورده ام و تعداد بازیگران آن اضافه شده است. این نمایش با وجود اقبال مردم، اما از سوی مسولان با اقبال روبرو نشد.

 

این کارگردان و نمایشنامه نویس در پایان سخنانش ازتمایلش برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر خبر داد و گفت: قصد دارم نمایش نه زن را در فجر شرکت بدهم، امیدوارم این نمایش مورد مهر مسولان قرار گیرد.  

 




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» نوشته حسین کیانی و کار کارن کیانی

حکایت همچنان باقی ا‌ست...
نگاهی به نمایش «مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» نوشته حسین کیانی و کار کارن کیانی

حکایت همچنان باقی ا‌ست...

احمدرضا حجارزاده: اجرای نمایش‌های سنتی و ایرانی با شیوه‌های خاص خود، نیازمند کوله‌باری از دانش و تجربه است تا کارگردان و دیگر عوامل گروه بتوانند در خلق آن موفق و سربلند باشند. نمایش ...

|

گفت‌وگو با نگین ضیایی، کارگردان نمایش «سه خواهر»

کلاژهایی که در ذهن مخاطب، داستان روایت می‌کند
گفت‌وگو با نگین ضیایی، کارگردان نمایش «سه خواهر»

کلاژهایی که در ذهن مخاطب، داستان روایت می‌کند

نگین ضیایی، کارگردان نمایش «سه خواهر» که در تالار مولوی روی صحنه خواهد رفت، می‌گوید این نمایشنامه و اجرا بر اساس ایده کلاژ و نقاشی شکل‌ گرفته و تکنیکی مؤثر در نمایش «سه خواهر» است و در طول نمایش انگار کلاژی را می‌بینیم که در ذهن مخاطب داستانی را روایت می‌کند.

|

گفت‌وگو با امیر کمالی، کارگردان نمایش «مردگان بی کفن و دفن»

حسرت هنرمندان جوان از ندیدن تئاتر حمید سمندریان و پری صابری
گفت‌وگو با امیر کمالی، کارگردان نمایش «مردگان بی کفن و دفن»

حسرت هنرمندان جوان از ندیدن تئاتر حمید سمندریان و پری صابری

امیر کمالی، کارگردان نمایش «مردگان بی کفن و دفن» می‌گوید تئاتر نوین ایران، همیشه مدیون آثار و فداکاری‌های امثال خانم پری صابری و دیگر هم‌نسلان نجیب شان خواهد بود. اولین اجرای نمایشنامه «مردگان بی کفن‌و‌دفن» در ایران در سال ۴۲ به کارگردانی استاد حمید سمندریان با بازی بانو ...

|

تازه‌ترین نمایشنامه حسین کیانی در راه اجرا

«مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» به تالار مولوی خواهد آمد
تازه‌ترین نمایشنامه حسین کیانی در راه اجرا

«مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» به تالار مولوی خواهد آمد

نمایش «مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز»، نوشته حسین کیانی، به کارگردانی کارن کیانی و بازی بهروز پناهنده، از پانزدهم فروردین ۱۴۰۳ در سالن کوچک تالار مولوی، روی صحنه خواهد رفت. 

|

گفت‌وگو با دلارام موسوی، کارگردان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»

عکس‌هایی که در صحنه جان می‌گیرند
گفت‌وگو با دلارام موسوی، کارگردان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»

عکس‌هایی که در صحنه جان می‌گیرند

دلارام موسوی، کارگردان «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»، ایده این نمایش را برگرفته از یک اتفاق واقعی در خانواده خود می‌داند که ماجرایش به جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد. او برای بازگویی داستان خود، شخصیت‌های نمایش را از قاب عکس بیرون می‌آورد و به آنها جان می‌بخشد.

|

نظرات کاربران