در حال بارگذاری ...

فراخوان نخستین مسابقه سراسری نمایشنامه نویسی مهر کاشان اعلام شد

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، از اعلام فراخوان نخستین مسابقه سراسری نمایشنامه نویسی مهر کاشان خبر داد.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر، مجتبی رضازاده گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان پس از برگزاری موفق در یازده دوره جشنواره سراسری تئاترمهر و در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره این جشنواره و نظر به اهمیت رکن اصلی هنر تئاتر که  متن و محتوای یک اثرفاخر نمایشی است اقدام به برگزاری مسابقه نمایشنامه نویسی مهر کرده است.

 

وی، هدفمند کردن موضوعات جشنواره تئاتر مهردر راستای اولویت­های سازمان فرهنگی ورزشی به منظور ارتقاء سطح فرهنگ عمومی شهروندان کاشانی را حائز اهمیت دانست واظهار داشت: وجود نمایش نامه هایی که با محتوای قوی و تاثیرگذار است می تواند بستری مناسب برای کارگردان ها و اساتید حوزه تئاتر محسوب شود.

 

به گفته وی، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی –ایرانی و ارتقاء فرهنگ و حقوق شهروندی ویژه در حوزه معضلات اجتماعی از موضوعات مسابقه سراسری نمایشنامه نویسی مهراست.

 

دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، اصلاح الگوی مصرف، فرهنگ استفاده از  کالای ایرانی، فرهنگ صحیح کار و وجدان کاری و نقش زنان در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی را از جمله مضامین موضوع اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

 

رضازاد اظهار داشت: ترویج ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی، ترویج ازدواج آسان و آگاهانه، تبیین فرصت ها و چالش های فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و ماهواره، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، عفاف و حجاب و معضلات و آسیب های اجتماعی نیز از موضوعات سبک زندگی اسلامی –ایرانی است.

 

وی، فرهنگ و آئین همسایه داری با رویکرد آپارتمان نشینی، تقویت حس احترام متقابل، هم نوع دوستی، مسئولیت پذیری و انضباط اجتماعی، فرهنگ تعامل با گردشگر و جذب توریسم و ارتقاء فرهنگ رانندگی و احترام به قوانین و مقررات رانندگی را از محتویات موضوع ارتقاء فرهنگ و حقوق شهروندی ذکر کرد.

 

مشاور شهردار کاشان، با اشاره به اینکه مهلت ارسال متون 20 شهریور ماه است گفت: داوری آثار25 شهریور لغایت 10مهرماه واعلام نتایج نیز تا 15مهرماه اعلام شده است.

 

رضازاده خاطر نشان کرد: جوایز نمایشنامه برگزیده اول 3سکه بهارآزادی، نمایشنامه برگزیده دوم 2سکه بهارآزادی و نمایشنامه برگزیده سوم یک سکه بهارآزادی خواهد بود و  بنا به تشخیص هیئت داوران حداکثر به هفت اثردیگر نیز جوایز ارزنده اهداء خواهد شد.

 

وی افزود: دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان مقارن با هفته وحدت در آذر ماه امسال برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است: به دلیل همزمان شدن ایام محرم در ماه مهر برگزاری این جشنواره به آذر ماه موکول شده است.

 




مطالب مرتبط

فراخوان هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی منتشر شد

فراخوان هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی منتشر شد

فراخوان هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، از سری برنامه‌های بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، با محوریت اجرای عمومی آثار نمایشی در دهه کرامت 1403 منتشر شد.

|

نظرات کاربران