ابراهیم حقیقی معتقد است : محمد رحمانیان در کارگردانی نمایش مجلس ضربت زدن موفق عمل کرده است.
این طراح گرافیک به ایران تئاتر گفت: همیشه کارهای محمد رحمانیان را دنبال می کنم و آثارش را دوست دارم. مایل بودم این نمایش را هم ببینم چرا که قبلا متن مجلس ضربت زدن را خوانده بودم . این متن یکی از بهترین متن های بهرام بیضایی است.
وی افزود: وقتی در جریان کارگردانی این متن توسط محمد رحمانیان قرار گرفتم، برایم سوال پیش آمد که چطور ممکن است کارگردانی غیر از بیضایی که خودش متن هایش را به بهترین شکل اجرا می کند، این کار را انجام بدهد و با دیدن نمایش متوجه شدم، رحمانیان به خوبی این متن را کارگردانی کرده است.
حقیقی ادامه داد: بازیگران نقش هایشان را به خوبی درک کرده اند . متن سختی است از طرفی، حرکات بازیگران روی صحنه نیز سخت است ضمن اینکه صدای سالن اصلی تئاتر شهر مشکل دارد و از ردیف هفتم به بعد صدا به خوبی شنیده نمی شود، پس بازیگران ناگزیر هستند صدایشان را رساتر به گوش مخاطب برسانند و این اتفاق به خوبی در نمایش افتاده است.
وی به خوب بودن طراحی صحنه و طراحی و اجرای موسیقی در این نمایش اشاره کرد و گفت : همه چیز در این نمایش خوب است ،فقط هنوز درک نکرده ام که چرا نقش نویسنده که در متن مرد بوده است، به زن تبدیل شده است. درک نمی کنم که با این تبدیل چه چیزی به محتوای متن اضافه شده است.
نمایش «مجلس ضربت زدن» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی محمد رحمانیان با بازی امیر جعفری، رامین ناصر نصیر، رضا مولایی، اشکان خطیبی، سینا رازانی، سانیا سالاری ، یاسر خاسب و مهتاب نصیرپور در تالار اصلی تئاتر شهر روی صحنه می رود.
یاسمین عباسی، کارگردان نمایش «نظام ابن عربی» با بیان اینکه پرداختن به شخصیتی چون ابنعربی کار سختی است، میگوید زیست عرفانی قرابتی با زمان حال ما ندارد.
سیدعلی موسویان، نویسنده، بازیگر و کارگردان نمایش «کانلمیکن» میگوید به نظر من نویسنده هوشمند کسی است که در کنار پرداختن به موضوعات مختلف، حرف روز جامعه را به تماشاگر منتقل کند.
مجید مجیدی کارگردان مطرح سینما در مراسم رونمایی از پوستر و نشست خبری نمایش «روال عادی» گفت وظیفه ما این است که از تئاتر حمایت کنیم. ما به تئاتر مدیون هستیم و حمایت امروز ما از تئاتر به نوعی خمس و زکاتی است که باید پرداخته شود. ما در دهه ۶۰ از تئاتر کوچ کردیم و به سینما رفتیم.
شهابالدین حسینپور، کارگردان «گالیله» در نشست رسانهای این نمایش که در تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد، این نمایش را ادای دینی به حمید سمندریان دانست.
کاوه مهدوی، نویسنده و کارگردان نمایش «آبیگونه» میگوید، بسیاری از مسائل و موضوعات در شخصیت و فرهنگ ما نهادینه شده است و موفقیت یک اثری هنری در پرهیز از پرداخت شعارگونه و دوری از کلیشههای مرسوم است.
مجید افشار، هنرمند پیشکسوت سیاهبازی در آیین شبچراغ «شاماران»، از خوشحالی خود بابت توجه مدیران هنری کشور به نمایش ایرانی و همچنین حضور هنرمندان جوان در این عرصه گفت.