در حال بارگذاری ...
اجرای مجدد "قصه های من و تو و شاهنامه" با حضور رضا بابک

مریم معترف: کودکان را بیشتر با شاهنامه آشنا کنیم

مریم معترف که تا چند روز دیگر، قصه های من و تو و شاهنامه را روی صحنه می برد، گفت: کودکان ما و حتی برخی از بزرگترهایشان با شاهنامه غریبه هستند و شاید فقط اسمی از آن شنیده باشند. به همین دلیل تلاش می کنم مخاطبان را بیشتر با شاهنامه آشنا کنم.

 

مریم معترف به ایران تئاتر گفت: قصه های من و تو و شاهنامه در راستای همین هدف، چند سال قبل در تالار هنر روی صحنه رفت و مورد استقبال قرار گرفت و حالا قرار است در فرهنگسرای ابن سینا دوباره اجرا شود.

 

وی افزود: این نمایش اثری برای قشر کودک و نوجوان است. شاهنامه لحن حماسی دارد که شاید درکش برای این قشر سخت باشد. به همین دلیل چند داستان شاهنامه را با محوریت رستم به شکل طنز درآوردیم و سعی کردیم از این طریق قشر کودک و نوجوان را با این اثر ماندگار فردوسی آشنا کنیم.

کارگردان نمایش قصه های من و تو و شاهنامه ادامه داد: ناصر آویژه، مونا شمس الدینی، حسین مزینانی در این نمایش بازی می کنند.موسیقی نمایش بر عهده شهرام نجاتی است. دستیار کارگردان میلاد قدیری است.

 

معرف درباره عروسک های این نمایش تصریح کرد: ساخت عروسک های این نمایش را فائزه فیض انجام داده است. این عروسک ها با وسایل بازیافتی تولید شده اند و این موضوع نیز می تواند برای کودکان و خانواده هایشان بار آموزشی داشته باشد. 

 

قصه های من و تو شاهنامه به نویسندگی حسن باستانی 20 تیرماه جاری با حضور رضا بابک در آیین افتتاحیه نمایش کار خود را آغاز خواهد کرد. این نمایش تا پایان مرداد ماه هر شب ساعت 19:30 در فرهنگسرای ابن سینا روی صحنه می رود.

 




نظرات کاربران